• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402121511134
  • خبرنگار : 50130

رییس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان:

حفاظت از منابع طبیعی کردستان برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد

حفاظت از منابع طبیعی کردستان برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد

ایسنا/کردستان رییس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان کردستان گفت: حفاظت از منابع طبیعی کردستان برنامه‌ریزی جدی را می طلبد.

اکبر محمدی، امروز سه شنبه (۱۵ اسفندماه) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منابع طبیعی استان کردستان که استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیتی که امروز در عرصه منابع طبیعی شاهد آن هستیم رضایت بخش نیست و منابع طبیعی در استان کردستان در معرض فرسایش و تخریب است.

وی افزود: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی استان کردستان برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، تصریح کرد: پتانسیل‌های خدادادی در کردستان باید متناسب با تنوع در عرصه‌های مختلف استان باشد.

به گفته وی،‌ منابع طبیعی همواره شاه بیت توسعه پایدار است و باید در راستای گسترش این منابع طبیعی در استان برنامه‌های علمی و بر اساس توسعه پایدار تدوین شود.

محمدی، تبیین مسئله حفاظت از منابع طبیعی را رسالت اصلی این اداره کل در استان ذکر و عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل تخریب و فرسایش منابع طبیعی کردستان، عدم فرهنگ سازی در این زمینه است که می‌طلبد رسانه‌های استان در این زمینه فعالیت های تاثیر گذار و بیشتری داشته باشند.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه این مراسم نیز اظهار کرد: نبود فرهنگ‌سازی بیشترین مشکل را متوجه محیط زیست و منابع طبیعی ما کرده است و مخاطراتی را در این راستا شاهد هستیم.
وی به ضرورت حفظ منابع طبیعی استان تاکید کرد و افزود: ما وارث منابع طبیعی از گذشتگان هستیم و باید آن را برای آیندگان نگهداری کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان به نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: با همین تلاش رسانه‌ای توانستیم فرهنگ عدم شکار را در استان فرهنگ‌سازی کنیم.
رشیدی‌پور تاکید کرد: جامعه‌ای سرزنده است که منابع طبیعی آن حفظ شود که این به تنهایی از عهده منابع طبیعی برنمی‌آید و باید تشکل‌ها و مردم هم به کمک بیایند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha