• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121511162
  • خبرنگار : 50513

به‌مناسبت روز درختکاری؛

مسئولان زنجانی نهال غرس کردند

مسئولان زنجانی نهال غرس کردند

ایسنا/زنجان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با اقلیم سازگارند و هیچ گونه‌ای وارداتی نیست. 

سیدحسن حسینی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه جنگل‌ها ریه‌های کره زمین هستند و وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: باید با  همت جمعی ریه‌های کره زمین را درمان‌ کنیم. چاره جبران زیان‌هایی که به طبیعت رساندیم درختکاری و درخت‌داری است.

وی افزود: اولین نقش حیاتی درخت در تولید اکسیژن است و هر هکتار جنگل حدود دو و نیم تن اکسیژن تولید می‌کند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: تعدیل آب و هوا، اکوتوریسم، حفظ آبخوان‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا، ترسیب کربن و جلوگیری از فرسایش خاک و ... از اثرات کاشت درخت هستند. 

این مسئول با بیان اینکه منابع طبیعی متولی فضای سبز است، متذکر شد: هدف اصلی تولید اکسیژن و گسترش فضای سبز است و در همین راستا به کاشت گونه‌هایی مثل کاج و سرو که اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند تاکید بیشتری می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کاشت درخت یک فرهنگ دیرینه‌ است، اضافه کرد: در آموزه‌های دینی به ارزش درخت تاکید شده و درخت کاری امری بسیار پسندیده است. ما به لحاظ شرعی موظف به کاشت درخت هستیم و اکنون با شرایط موجود و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت این مسئله یک تکلیف اجتماعی نیز است.  

وی با اشاره به اینکه در این طرح سهمیه استان زنجان کاشت سه و نیم میلیون اصله نهال است، تشریح کرد: در خصوص تولید نهال مشکلی نداشتیم. توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است و تا زمانی که نهال در خزانه داریم توزیع آن ادامه می‌یابد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با اقلیم سازگارند و هیچ گونه‌ای وارداتی نیست. گونه‌های تولید شده سازگار با توپوگرافی و اقلیم استان هستند و در عرصه هایی کاشته می شوند که در گذشته رشد داشتند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم همراه با مسئولان حاضر در جلسه در محل نهالستان کوشکن نهال غرس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha