• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121511163
  • خبرنگار : 50513

آبیاری فضای سبز زنجان به‌طور کامل مکانیزه می‌شود

آبیاری فضای سبز زنجان به‌طور کامل مکانیزه می‌شود

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: طی دو سال گذشته حدود فضای ۴۰ درصدی به فضای سبز زنجان افزوده شده است. 

علی‌رضا فیروزفر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی، ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: افزایش فضای سبز و حفظ منابع طبیعی یکی از ارکان توسعه پایدار است و به این مسئله توجه ویژه‌ای می‌شود. 

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقداماتی در حوزه پشتیبانی از توسعه پایدار و گسترش فضای سبز انجام شده است، ادامه داد: زنجان مشکلات عمده‌ای در خصوص آبیاری فضای سبز داشت و ۹۰ درصد آبیاری به صورت دستی بود. 

فیروزفر افزود: سال گذشته پروژه مکانیزاسیون آبیاری انجام شد و اکنون با پیشرفت قابل توجهی رو به رو است؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود به زودی صد در صد آبیاری به طور مکانیزاسیون انجام شود.

وی ادامه داد: مکانیزاسیون آبیاری صحیح موجب ذخیره انرژی  و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب شده است. 

فیروزفر با تاکید بر اینکه فضای سبز زنجان افزایش یافته است، اذعان کرد: تا سال ۱۴۰۰، تعداد پارک‌های قابل استفاده ۳۶ مورد بود که امروز به ۶۰ پارک رسیده است که امسال ۱۵ پارک و سال گذشته ۹ پارک به بهره‌برداری رسید. 

شهردار زنجان با بیان اینکه طی دوسال گذشته حدود فضای ۴۰ درصدی به فضای سبز زنجان افزوده شده، گفت: بزرگترین بوستان شمال غرب کشور نیز در زنجان با وسعت شش و نیم هکتار در حال احداث است. اکنون ساخت این بوستان پیشرفت ۷۰ درصدی دارد؛ این بوستان به تمام سنین خدمات‌دهی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد. 

فیروزفر با بیان اینکه سازمان سیما و منظر شهرداری کارهای بزرگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: از اقدامات انجام شده می‌توان به اصلاح الگوی کاشت در نهاده‌ها و نهال‌ها اشاره کرد؛ امروز به سمتی در حال حرکت هستیم که نهال‌های شناسایی شده و در صورتی که با اقلیم سازگار نباشند، حذف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha