• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402121511174
  • خبرنگار : 50553

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین: 

فاز اول باز طراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین افتتاح شد 

 فاز اول باز طراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین افتتاح شد 

ایسنا/قزوین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: فاز اول کتابخانه امام خمینی(ره) امروز با مساعدت معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری قزوین افتتاح شد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه آیین بازگشایی فاز نخست کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین که امروز ۱۵ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آیین بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تقدیر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه افتتاح فاز نخست بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) در قزوین هستیم. 

وی افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری در بخش‌های مختلف به صورت فردی، گروهی و خانوادگی با شیوه‌های مختلفی چون مسابقه کتابخوانی، بخش هنری، بخش دست سازه، کلاژ، داستان سرایی و شعر سرایی برگزار شد و منابع جشنواره شامل ۹ کتاب بود؛ این جشنواره با هدف آشنایی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، معرفی منابع و تولید محتواهای فاخر در این زمینه برگزار شد، بخش جمعی و ویژه این دوره نیز با محوریت امام حسن عسگری (ع) بود. 

محمدبیگی ادامه داد: بیش از ۱٠ هزار نفر از استان قزوین در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و امروز از پنج برگزیده ملی در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد و از سایر برگزیدگان استانی تقدیر شد. 

وی خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز کلید خواهد خورد و تا ۳۱ خرداد ماه سال آینده با محوریت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت؛ بخش جمعی و ویژه این دوره از جشنواره نیز رسول گرامی اسلام خواهد بود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: این جشنواره بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سطح ملی است که استان قزوین هم یکی از متولیان برگزاری این جشنواره است. 

وی تصریح کرد: بازطراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین در سه فاز تعریف شده است که فاز اول آن امروز با مساعدت معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری قزوین افتتاح شد. در این فاز چهار سالن مطالعه استاندارد، سالن محققین، سالن مطالعه عمومی، ارائه خدمات مبتنی بر وب و خدمات نشریات و مرجع اضافه شده است.  در فاز اول ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و فاز دوم نیز اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha