• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121511222
  • خبرنگار : 50416

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در تپه پرچم ملایر

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در تپه پرچم ملایر

ایسنا/همدان همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جشن روز درختکاری در مجموعه تفریحی بام ملایر برگزار و ۵۰۰ اصله نهال کاشته شد.

در این مراسم که امروز -سه شنبه ۱۵ اسفند- با شعار "ایران سرسبز، ایران قوی" و با حضور مردم و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد، بیش از ۵۰۰ اصله نهال با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه مشارکت عمومی، فرهنگ‌سازی و تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط‌زیست در تپه پرچم بام ملایر کاشته شد.

معاون امور زیربنایی، شهرسازی و حمل و نقل شهری شهرداری ملایر در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت درختکاری در حفظ و بهبود محیط‌زیست شهری و ایجاد فضای سبز و پرنشاط برای شهروندان گفت: ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته‌ منابع طبیعی قرار همیشگی ما با طبیعت، برای بهتر شدن نگاه‌مان و مراقبت بیشتر از این سرمایه عظیم و عزیز خدادادی است که به‌امانت به دست بشر سپرده شده است. 

حسین بابایی، فضای سبز و درختان شهری را سرمایه ملی و عمومی متعلق به همه شهروندان دانست که مراقبت از آن باید همیشگی باشد و افزود: احداث بوستان جدید کوی شهید زرینی، اتمام پروژه بوستان شقایق، بهسازی بوستان های شهید فراهانی، عفاف، جنگل خلبان، بلوار سادات و تکمیل بخشی از فضای سبز مجموعه گردشگری جهان کوچک از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری در راستای توسعه همگون فضای سبز در سطح شهر است. 

بابایی هفته درختکاری را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ درختکاری خواند و ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های متنوع بتوانیم در مسیر توسعه فضای سبز شهری جهان شهر ملایر گام‌های جدی‌تری برداریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ملایر در حاشیه این مراسم جوایز برگزیدگان مسابقه نقاشی "ایران سرسبز، ایران قوی" و مسابقه عکاسی "برگ، برگ رأی ما یعنی برگ سبزی بر درخت سبز ایران" اهداء شد و سپس شرکت‌کنندگان اقدام به غرس نهال در تپه پرچم مجموعه تفریحی بام ملایر کردند.

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در تپه پرچم ملایر

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در تپه پرچم ملایر

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در تپه پرچم ملایر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha