• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402121511274
  • منبع : روابط عمومی برنامه

خبرهایی از جشنواره تئاتر رضوی تا یک درختکاری متفاوت و چند خبر دیگر

خبرهایی از جشنواره تئاتر رضوی تا یک درختکاری متفاوت و چند خبر دیگر

دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از اعلام آثار نهایی این جشنواره و یک موسسه فرهنگی تبلیغاتی هم از کاشت تعدادی درخت برمبنای میزان فروش سینما در سال ۱۴۰۲ خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، اتابک نادری با بیان اینکه در حال حاضر هیات انتخاب آثار در حال جمع‌بندی نهایی است، اظهارکرد: فراخوان دریافت آثار این بخش تا پنجم اسفندماه بود اما به گروه‌های متقاضی اعلام شد می‌توانند تا یازدهم اسفندماه نیز ارسال اثر داشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بعد از اتمام این مهلت، از مجموع آثار دریافت شده لیست بسته شد و هیئت انتخاب در حال ارزیابی هستند تا خروجی نهایی اعلام شود. بنا بر اعلام دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، شنبه آینده خروجی نهایی این بخش به عنوان آثار انتخاب شده برای رفتن به اجرای عموم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد خروجی نهایی این بخش برای رفتن به مرحله نهایی بستگی به نظر هیات انتخاب دارد، تصریح کرد: از مجموع حدود ۳۸ اثر متقاضی و پذیرفته شده و دو اثر دعوت شده به عنوان دبیر، در نهایت تعداد ۱۲ یا ۱۵ اثر به عنوان خروجی نهایی برای اجرای عموم معرفی خواهد شد.

نادری با بیان اینکه تعداد خروجی پس از بررسی و جمع بندی نهایی هیئت انتخاب مشخص می‌شود، گفت: اعضای هیئت انتخاب متون این بخش خانم نوشین تبریزی، هوشنگ هیهاوند و آقای ایوب آقاخانی بودند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه شنبه آثار نهایی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: از ۳۸ اثری که گفته شد چند اثر به مرحله ارزیابی نرسید چون برخی آثار آماده نشدند و برخی به تمرین نرسیدند و برخی هم فیلم اثر را ارسال نکردند که بر این مبنا ریزش خواهد داشت اما در نهایت ۱۲ تا ۱۵ اثر خروجی این بخش خواهد بود.

****

همزمان با روز درختکاری یک موسسه فرهنگی تبلیغاتی با توجه به رقم فروش سینما در یک سال گذشته، ۳۰۰ اصله نهال درخت در بوستان شهید آوینی تهران کاشت.

به گزارش روابط عمومی موسسه بهمن سبز، همزمان با روز درختکاری، مدیران موسسه بهمن سبز به مناسبت فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی سینماهای این مجموعه در سال ۱۴۰۲ با همکاری شهرداری منطقه ۷ تهران ۳۰۰ نهال در بوستان شهید آوینی کاشتند.

هادی اسماعیلی، مدیر عامل بهمن سبز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست و حفظ زیست‌بوم‌های متنوع ایران گفت: با عبور موسسه بهمن سبز از بحران‌های مالی ناشی از دو سال رکود سینما در دوران کرونا، این مجموعه تلاش می‌کند که علاوه بر خدمت‌رسانی فرهنگی بهتر به جامعه به خصوص هنرمندان و افزایش بهره‌وری و سودآوری سینماهای حوزه هنری با فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی قدم‌های بلندتری را در راستای انجام تکالیف خود بردارد.

وی افزود: تاکنون این موسسه فعالیت‌های متنوعی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی همچون اکران فیلم‌های سینمایی برای گروه‌های کم برخوردار و آسیب‌پذیر به صورت رایگان، بازیافت زباله‌های تولید شده در محیط سینما و گسترش نمایش فیلم‌های سینمایی در حال اکران در مناطق فاقد سینما انجام داده است. بنا داریم در سال ۱۴۰۳ دامنه این فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

مدیر عامل بهمن سبز در پایان خاطرنشان کرد: قطعا دامنه فعالیت‌های موسسه بهمن سبز نباید به پایتخت محدود شود. ما با داشتن ۶۲ سینمای فعال در ۲۱ استان کشور وظیفه داریم به همه مردم ایران خدمت رسانی کنیم.

###

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ ۲» قرار است به تولید برسد و این روزها فرایند نگارش فیلمنامه آغاز شده است. 

به گزارش روابط عمومی پروژه، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ۲» قرار است به زودی به تهیه کنندگی حامد جعفری، در گروه هنر پویا ساخته شود. 

حامد جعفری مدیرعامل گروه هنر پویا درباره ساخت این انیمیشن سینمایی بیان کرد: بر اساس مدل‌ها و الگوهای تجربه شده و موفق جهانی، وقتی فیلمی مورد استقبال قرار می‌گیرد یعنی قهرمان قصه و شخصیت‌های آن ارتباط لازم را با مخاطبان برقرار ‌کرده اند و همین اتفاق زمینه ساز تولید قسمت ها و دنباله های بعدی فیلم می شود.  

وی اضافه کرد: ما در این مدت بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفته‌ایم و میزان فروش و تعداد مخاطبان «بچه‌زرنگ» هم نشان می‌دهد که این انیمیشن سینمایی ظرفیت های لازم برای ادامه را دارد و بر همین اساس ساخت «بچه زرنگ ۲» در دستور کار تولید استودیوی گروه هنر پویا قرار گرفت.
 
تهیه کننده «بچه زرنگ» درباره پروسه ساخت قسمت دوم نیز عنوان کرد: این روزها فرایند نگارش فیلمنامه «بچه زرنگ ۲» آغاز شده است که حدود ۶ تا ۸ ماه این فرایند طول خواهد کشید و پس از آن نیز تیم تولید اماده خواهد شد تا در سال ۱۴۰۳ فرایند ساخت این انیمیشن سینمایی را آغاز کند. 

نسخه اول انیمیشن سینمایی بچه زرنگ با استقبال مخاطبان رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال جاری را در اختیار دارد و همچنان نیز در حال اکران است. این فیلم تاکنون در سینماهای سراسر کشور بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مخاطب داشته و با فروش بیش از ۶۲ میلیاردی، در جمع ۶ فیلمی که پرفروش‌ترین‌های سینمای ایران هستند، قرار گرفته است.

بچه زرنگ به تهیه کنندگی حامد جعفری محصول گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

###

همای سعادت میزبان همه دزدها که دزد نیستند می شود
نمایشنامه خوانی همه دزدها که دزد نیستند نوشته داریو فو با ترجمه جمشید کاویانی به تهیه کنندگی و کارگردانی توران عبادی پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ در تماشاخانه همای سعادت اجرا میشود.
در خلاصه نمایش آمده است:کسی در خانه نیست دزد وارد خانه معاون شهردار میشود باشنیدن صدای زن و مردی که وارد خانه میشوند،دزد در ساعت پاندولی پنهان میشود،بعداز مدتی بدلیل ضربات پاندول ساعت به سرش ناگزیربا آه وناله از ساعت خارج میشود.
کارگردان درباره این نمایش نوشته است: بدلیل علاقه بسیاری که به آثار نمایشی جهان دارم، آثاری از زنده یاد استاد اکبر رادی،آنتوان چخوف،تنسی ویلیامز،برتولت برشت و سوفوکل نمایشنامه خوانی داشته ایم
وقتی نمایشنامه ای رو بارها مطالعه میکنم و در موردش اندیشه میکنم به گروهم میگویم این نمایشنامه را مطالعه کنید و بیشتر در مورد نویسنده اثر بدانید ما بعضا برای نمایشنامه خوانی نقش خوانهای کودک  هم داریم که در کنار نقش خوانهای حرفه ای بزرگسال خوانش میکنند و با آثار نمایشی و نمایشنامه نویسان مشهور آشنایی و شناخت پیدا میکنند و از این بابت بسیار خرسندم.
تصمیم گرفتم در پایان سال ونزدیک شدن به نوروز یک نمایشنامه خوانی کمدی داشته باشیم از آثار زیبای نویسنده ایتالیایی داریوفو.
همه دزدها که دزد نیستند اگر چه یک نمایشنامه کمدی است و به موضوع خیانت می  پردازد اما جای تفکر دارد
عواملی که این اثر هنری را همراهی میکنند عبارتند از:تهیه کننده وکارگردان: توران ‌عبادی،مترجم: جمشید ‌کاویانی
بازیگران:  (نقش خوان‌ها) حمیدرضا ‌عرفانیان، سیمین ‌عزیزی، کاوه ‌احمدی، افسانه خانجانی، مریم ملاپور، حمیدرضا سلگی، ایمان آژ و افسانه جعفری
طراح پوستر: توران ‌عبادی، نوازنده: فراز گل بوستانی، روابط عمومی: طیبه محرمی و مشاور رسانه ای: محمد ‌حسین ‌عبداللهی 
علاقه مندان میتوانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

###

نمایش و نقد "ضربه شانس" در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «ضربه شانس» به کارگردانی وودی آلن چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «ضربه شانس» ساخته‌ی وودی آلن محصول ۲۰۲۳ کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلستان، در ژانر کمدی، جنایی، عاشقانه، درام و هیجان انگیز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کورش جاهد کارشناس سینما نقد و بررسی می‌شود.
ضربه شانس پنجاهمین فیلم نابغه سینما وودی آلن است و احتمالا آخرین ساخته این کارگردان خواهد بود.
علاقمندان برای حضور در ششصد و هشتمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha