• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402121611301
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توسط نماینده ولی‌فقیه در استان صورت گرفت

ارزیابی نقاط قوت و ضعف شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در طول سال ‌

ارزیابی نقاط قوت و ضعف شورای فرهنگ عمومی  سیستان و بلوچستان در طول سال ‌

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در صدوچهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان عملکرد سالانه این شورا را مورد بررسی قرار داد.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه سه شنبه ۱۴ اسفند در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که با حضور وبیناری اعضای هیئت رئیسه شهرستان‌ها همراه بود، افزود: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی باید برای گسترش فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی و انسانی تلاش کنیم و ایام کنونی هم تحت عنوان احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است که بخشی از هموطنان ما در جنوب استان در اثر سیل آسیب دیده‌اند و باید تلاش کنیم به آن‌ها کمک شود.

آیت‌الله محامی با اشاره به انتخابات برگزار شده در یازدهم اسفندماه بیان کرد: باید به مردم دستمریزاد بگوییم چرا که بمباران تبلیغاتی دشمن به خصوص در سیستان و بلوچستان از ماه‌ها قبل شروع شده بود تا مردم را ناامید و از حضور در انتخابات منصرف کنند و به دنبال کاهش میزان مشارکت بودند و مقام معظم رهبری نیز از همان ابتدای سال تبیین کردند که دشمن توپخانه‌ خود را به سوی انتخابات گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با وجود همه این مسائل با مشارکت ۴۳درصدی در سطح استان مواجه شدیم و این به معنای عدم موفقیت دشمن در رسیدن به اهدافش است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند میزان مشارکت در استان ۴۳ درصد و میانگین کشور ۴۱ درصد بود و این یعنی نقشه‌ و تلاش های دشمن بی ثمر ماند و مردم بصیرت، معرفت و قدرشناسی خود نسبت به نظام اسلامی را نشان دادند و در این جهت سنگ تمام گذاشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در چهار محور به ارزیابی عملکرد این شورا درطول سال پرداخت و بیان کرد: از جمله آسیب‌های شورای فرهنگی عمومی استان می‌توان به عدم اقتدار شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد که یکی از دلایل آن تاسیس شوراهای موازی است که جایگاه شورای فرهنگ عمومی را تضعیف و اقتدار آن را کاهش می‌دهد.

وی گفت: روزمرگی، عدم انسجام، عدم مدیریت فرهنگی، عدم کارشناسی لازم و پختگی طرح‌ها و مباحث جهت طرح در صحن اصلی شورا، عدم نقش‌آفرینی جدی اعضا، فقدان گزارش‌گیری، ارزیابی و گزارش عملکرد شوراهای شهرستانی، عدم برقراری ارتباط سیستمی با شوراهای شهرستانی و نیز میزان کارآمدی و اثر بخشی فعالیت‌های شورای در سطح جامعه از دیگر آسیب‌های شورای فرهنگ عمومی در استان بود.

وی عنوان کرد: در راستای آسیب‌شناسی نسبت به کار شورای فرهنگ عمومی اقداماتی برای رفع آسیب‌ها صورت گرفت و سعی کردیم حتی‌المقدور شورای جدیدی راه‌اندازی نکنیم و حتی شوراهای گذشته را به عنوان یک کمیته در شورای فرهنگ عمومی ادغام کنیم و با کمک دستگاه‌های متولی نیاز سنجی در استان صورت گرفت و آسیب‌ها و مشکلات رصد شد و نقشه مهندسی فرهنگی را تنظیم کردیم و بعد برنامه سال ۱۴۰۲ را از همان برداشت کردیم و نکته دیگر اینکه گروه اندیشه‌ورزی راه‌اندازی شد تا قبلا از اینکه طرح به صحن جلسه بیاید از قبل کارشناسی شود.

وی گفت: کار دیگری که شروع شد جلسات با شوراهای فرهنگی شهرستان‌ها و ارتباط با آن‌ها بود و باید مصوبات شورای استانی برای شهرستانها ارسال شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اقدامات فعلی باید تقویت و تکمیل شود اما ما نیاز به کارهای بیشتری داریم چرا که بخش‌هایی از کار هم انجام نشده و کمتر مورد توجه قرار گرفته از جمله نقش آفرینی جدی و همکاری اعضا که باید در گزارش پایان سال هم به آن پرداخته شود تا مشخص شود عملکرد دستگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی به چه شکل بوده است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: باید مشخص شود دستگاه‌ها بر اساس مصوبات چه کرده‌اند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید گزارش را دریافت و ارزیابی کند و عملکرد دستگاه‌ها در حوزه مصوبات شورا را ارائه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارآمدی شورای فرهنگ عمومی استان باید رصد شود و باید در کنار گزارش آماری گزارش محتوایی کار هم ارائه گردد.

وی افزود: باید از نقشه مهندسی فرهنگی چندین فعالیت شاخص را انتخاب و در سال ۱۴۰۳ دنبال کنیم و اگر مواردی از امسال هم باقی مانده در سال جدید پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۶ ۰۹:۴۷

اقایان بهتر بود ابتدا به خرابی ها ومشکلات روزانه سیل زدگان وکمک رسانی به این مردم رنج دیده اقدام میکردید.بعدا به این موضوع!