• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121611353
  • خبرنگار : 50037

تولید ۲۰ هزار نهال توسط زندانیان رأی باز در اسدآباد

تولید ۲۰ هزار نهال توسط زندانیان رأی باز در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از تولید ۲۰ هزار اصله نهال توسط زندانیان رأی باز در این شهرستان خبر داد.

بهزاد شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت با کمک زندانیان رأی باز که قوه قضائیه در اختیار ما قرار دادند، در محوطه منابع طبیعی شهرستان اقدام به تولید ۲۰ هزار گلدان نهال از نوع سنجد، سرو و کاج و بادامک کرده‌ایم.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال تصریح کرد: سهمیه شهرستان اسدآباد در این پویش در سال‌جاری ۲۰۰ هزار اصله نهال بوده که خوشبختانه  این سهمیه شهرستان با کمک و مشارکت زندانیان رأی باز، شهرداری‌ها، گلخانه‌های خصوصی و ... محقق شده است.

شاهمرادی افزود: در همین رابطه گلخانه مرکز تحقیقات شهرستان ۵۰ هزار اصله بادام شیرین، گلخانه خصوصی رحمانی ۵۰۰۰ نهال توت، شهرداری اسدآباد ۲۰ هزار نهال و شهرداری آجین ۱۰ هزار نهال تولید داشته‌اند و در این پویش از نقش مؤثری  برای تحقق سهمیه تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال شهرستان در سال‌جاری برخوردار بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ۴۶۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان اسدآباد گفت: بادام، سرو، کاج، اقاقیا و بادامک از جمله انواع درختان دست کاشت جنگل‌های این شهرستان به شمار می‌رود.

شاهمرادی از کاشت و غرس ۳۰ هکتار جنگل دست کاشت جدید در گردنه اسدآباد خبر داد و یادآور شد: در هفته منابع طبیعی توزیع ۷۵ هزار اصله نهال رایگان از نوع درختان جنگلی و فضای سبز و درختان زراعت چوب از نوع صنوبر در شهرستان پیش‌بینی شده که این میزان توزیع نهال رایگان به نسبت سال گذشته از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار است‌.

وی اضافه کرد: نهال رایگان صنوبر در قالب زراعت چوب بین کشاورزان عمده منطقه جلگه و جاهایی که دارای آب مناسب هستند و قصد دارند از این نهال‌ها در زراعت چوب به عنوان کپر و بادگیر استفاده کنند، توزیع خواهد شد، ضمن اینکه نهال‌های جنگلی و فضای سبز هم بین ادارات مختلف، کلانتری‌ها و اقشار مردم توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: غرس نهال در روز کنگره ملی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ۱۷ اسفندماه در دانشگاه سیدجمال با حضور میهمانان و چندین شخصیت کشوری به عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد مطرح کرد: از ۷۵ هزار اصله نهال رایگان پیش‌بینی شده برای توزیع در شهرستان تعداد ۴۰ هزار اصله نهال از نوع صنوبر برای زراعت چوب اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha