• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402121611387
  • خبرنگار : 30057

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

۱۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب

۱۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در سیل استان سیستان و بلوچستان، ۱۶ شهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند، گفت: در این استان از سال ۹۱ رخدادهای سیلابی دیگری نیز به ثبت رسیده است.

دکتر علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با بارش باران از روز ۷ اسفند در پهنه وسیعی از استان سیستان و بلوچستان و تشدید آن در روزهای بعد با حجم بارندگی تا ۲۸۰ میلی‌متر، آب‌گرفتگی‌های گسترده و سیلاب، ۶ شهرستان و هزار و ۹۴۷ روستا را در این استان تحت تاثیر قرار داد.

به گفته وی، ۱۶ شهر استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این سیل قرار گرفته‌اند که شامل شهرستان‌های نیک‌شهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان می‌شود.

۱۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب

بیت‌اللهی با بیان اینکه تعداد هزار و ۹۴۷ روستا از این سیل خسارت دیدند، اظهار کرد: چابهار با ۴۸۰ و نیکشهر با ۳۳۰ روستا بیشترین تعداد روستاهای خسارت دیده را داشتند و همچنین انسداد راه دسترسی به ۱۷۸ روستا نیز گزارش شده است. علاوه بر آن حدود ۸۰۰ واحد مسکونی در این سیل آسیب دیدند.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیشترین حجم خسارت‌ها را در شهرستان‌های قصرقند، پیرسهراب و بخش مرکزی چابهار و دشتیاری عنوان کرد و یادآور شد: ۲ هزار کیلومتر راه و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل در این سیل آسیب دیدند و ۲۵ محور اصلی و فرعی نیز مسدود شد.

وی خسارت به تاسیسات آبی ۶۵ روستا در حوزه شهرستان دشتیاری، منطقه پلان، تلنگ و پیرسهراب را از دیگر خسارات سیل استان سیستان و بلوچستان دانست و ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده ۱۷۶ روستا دچار مشکل و قطعی آب شدند و این در حالی است که ارائه خدمات آبرسانی در ۲۴۱ روستا به دلیل وقوع سیلاب سهمگین دچار اختلال شد.

وی با اشاره به سابقه سیل‌خیزی این منطقه، گفت: علاوه بر سیلاب اسفند ماه ۱۴۰۲، تابستان سال گذشته و وقوع سیل ناشی از بارندگی‌های سامانه مونسون در سیستان و بلوچستان، سیل دی سال ۱۳۹۸ سیستان و بلوچستان، سیل دی سال ۱۳۹۵، سیل اسفند سال ۱۳۹۳ و سیل آذر سال ۱۳۹۱ از دیگر رخدادهای سیلابی در این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha