• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402121611475
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون راهداری استان عنوان کرد

پاکسازی حریم راه‌ها و کاشت نهال در حاشیه محورهای استان سمنان

پاکسازی حریم راه‌ها و کاشت نهال در حاشیه محورهای استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای طرح کاشت نهال در حاشیه راه ها و پاکسازی حریم راه‌های این استان خبر داد.

وحید صداقت ۱۶ اسفندماه با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با روز درختکاری  با مشارکت راهداران این استان  کاشت نهال در حاشیه محورهای مختلف استان انجام شد.

وی تاکید کرد: در این طرح کاشت نهال از گونه های متعدد و سازگار با شرایط اقلیمی استان و از جمله کاج، انواع سرو، زیتون تلخ و....استفاده شده است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و خشکسالی های چندین ساله در استان خاطرنشان کرد: در کاشت این گونه ها تلاش شده که از گونه های با نیاز آبی کم و سازگار با شوری خاک استان استفاده شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین از پاکسازی حریم راه‌های این استان خبر داد و گفت: علاوه بر کاشت نهال، همزمان با هفته درختکاری حاشیه راه‌های استان از وجود انواع زباله پاکسازی شد.

وی بر لزوم همراهی مردم و تشکل های دوستدار محیط زیست تاکید و خاطرنشان کرد: استان سمنان یک استان با ظرفیت های بالای فرهنگی است و وجود زباله در حاشیه راه ها زیبنده استان نیست و لذا هم از عموم شهروندان و هم از مسافران عبوری و گردشگران انتظار می رود که همکاران ما را در این بخش یاری کنند.

وی با اشاره به آلودگی پلاستیک و تجمع محصولات پلاستیکی در طبیعت از آن به عنوان یک معضل جدی نام برد و افزود: این زباله ها نه تنها چهره زیبای طبیعت را زشت جلوه می دهند بلکه مشکلات متعددی برای زیستگاه‌ها، اکوسیستم‌ها و حیات وحش و حتی مشکلاتی برای ما انسان‌ها ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه پاکسازی طبیعت از این زباله ها نیازمند فرهنگسازی است، تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هر ساله به انحاء مختلف برنامه هایی با هدف فرهنگسازی و آموزش جامعه هدف خود برگزار می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha