• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611484
  • خبرنگار : 50093

شهردار مشهد مطرح کرد

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تفریحی ایام نوروز در مشهد/کاشت ۱۵ میلیون بوته گل

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تفریحی ایام نوروز در مشهد/کاشت ۱۵ میلیون بوته گل
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: در ایام نوروز در حوزه موضوعات فرهنگی جشنواره‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی با محوریت مساجد و مدارس برگزار خواهد شد که آن را مردمی‌سازی خواهیم کرد.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۶ اسفندماه، در مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی که در اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بهمن و اسفند امسال شاهد ترافیکی از مناسبات اعیاد رجبیه، شعبانیه، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات و در ادامه راه بهار قرآن و طبیعت را داشتیم و خواهیم داشت.

وی بیان کرد: ستاد مناسبت‌های شهری در شهرداری مشهد به صورت مستمر فعالیت دارد که هشت کمیته ذیل آن فعالیت می‌کنند. در حوزه مراسم‌ و برنامه‌های استقبال از بهار در ستاد خدمات سفر ۲۳۰ ردیف خدمت در شش حوزه تعریف شده است.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: شهر تکانی مشهد را بیش از یک ماه است که آغاز کرده‌ایم. ضمن اینکه پنج ماه است برنامه‌های ویژه استقبال از بهار در ستادهای شهرداری آغاز شده است. شهر را به صورت ویژه نظافت کرده و گل‌آرایی کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: در موضوع فضای سبز کارهای خاص انجام می‌شود. ۱۵ میلیون بوته گل در حال کاشت است. بیش از ۱۱۰۰ المان گل در سطح شهر داریم. تعدادی از آن‌ها جدید و تعدادی از آن‌ها بازسای خواهد شد. ۲۵۰۰ گلدان بزرگ را را آماده کرده‌ایم که در سطح شهر پراکنده می‌شود. مازاد بر آن، ۲۲۰۰ گلدان بزرگ نیز در منطقه ثامن جانمایی خواهیم کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ۳۵۰ المان شهری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی در نقاط مختلف شهر جانمایی خواهیم کرد، گفت: ۲۰ المان ویژه دائم در شهر که مناسبتی است در شهر نصب خواهد شد که دارای پیام‌های خاص و مناسبتی است. برای نخستین بار در کشور جشنواره هنرهای نوری به وسعت ۶ هکتار را در کوهسنگی مشهد خواهیم داشت. این در صورتی است که سال گذشته این جشنواره در کوهسنگی مشهد به وسعت دو هکتار برگزار شد.

قلندرشریف تصریح کرد: در حوزه موضوعات فرهنگی جشنواره‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی با محوریت مساجد و مدارس را خواهیم داشت که آن را مردمی‌سازی خواهیم کرد. در حوزه حمل‌ونقل نیز بسیج ویژه‌ای را در ایام خاص نوروز و ماه رضمان داریم که در ایام خاص سروریس‌دهی مترو و اتوبوس رایگان خواهد شد. سرفاصله قطارشهری نیز در برخی ایام خاص کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد به صورت ویژه در ایام نوروز پای کار آمده است. همچنین از شهروندان تقاضا دارم مراقب همکاران ما در حین کار باشند. رانندگان دقت کنند که حادثه‌ای در طول مسیر برای همکاران ما ایجاد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha