• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402121611579
  • خبرنگار : 50123

تلاش مضاعف در راستای رفع مشکلات عشایر صورت گیرد

تلاش مضاعف در راستای رفع مشکلات عشایر صورت گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر قشری هستند که هم در امنیت غذایی و هم امنیت ملی کشور نقش بسزایی دارند، بنابراین لازم است بیش از پیش، تلاش مضاعف صورت گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود.

شایان نادری ۱۶ اسفند ماه در جلسه شورای عشایر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سال ۹۸ تاکنون هیچ جلسه شورای عشایری در این استان تشکیل نشده بود که امروز بعد از ۴ سال این شورا تشکیل شد.

وی افزود: رئیس جمهور سال گذشته در سفر دوم به کهگیلویه و بویر احمد دستورالعمل ۱۰ بندی را در راستای رسیدگی به مشکلات عشایر ابلاغ کردند که این اتفاق بی سابقه بود، اگر اکنون ما ابزاری در اختیار داریم به واسطه آن دستورالعمل بوده که می‌توان گفت فرصت ویژه‌ای است،

نادری بیان کرد: قطعاً مشکلات عشایر کشور مبتنی بر جمعیت، عدالت و محرومیت اولویت بندی می‌شود تا خدمات به صورت مستمر ادامه یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در خصوص سرپناه‌های عشایری، گفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان منابع طبیعی در این زمینه وجود دارد که جمع‌بندی و ابلاغ خواهد شد، زیرا سرپناه‌های عشایری از جمله مشکلاتی است که چند دهه با آن درگیریم.

وی با اشاره به بحث پنل‌های خورشیدی، تصریح کرد: باید وزارت نیرو ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی را تهیه و در اختیار ما قرار می‌داد که متأسفانه این اتفاق نیفتد، ما برای اینکه خدمات‌رسانی به عشایر متوقف نشود از محل ارزش افزوده این اختیار به مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری داده شد که بتواند خدمات‌رسانی به مردم مناطق اضطراری و دارای اولویت انجام دهد تا مشکلی ایجاد نشود.

نادری افزود: سازمان امور عشایر به تنهایی متولی خدمات رسانی به عشایر نیست بلکه بیش از ۵۰ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مکلف و موظف به خدمات رسانی به این قشر هستند، عشایری که در هر بزنگاه پیشتاز و پیشگام بوده، مثلاً در عرصه انتخابات حضور ۱۰۰ درصدی و در ایام الله‌های مختلف حضور پرشور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: قشری که هم در امنیت غذایی و هم امنیت ملی کشور نقش بسزایی دارند که لازم است بیش از پیش، تلاش مضاعف صورت گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود، البته  این قول را می‌دهم که استان در بحث اعتبارات نگرانی نداشته باشد، بنابراین انتظار می‌رود پروژه‌های اولویت‌دار ارائه شود تا کمک ویژه‌ای از سوی ما مبنی بر تزریق اعتبار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha