• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402121611581
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت علوم:

تمامی رشته‌های دوره کارشناسی بازنگری می‌شوند

تمامی رشته‌های دوره کارشناسی بازنگری می‌شوند

معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعدادهای درخشان و آمایش کدرشته‌های محل‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، قاسم عموعابدینی در شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه طرح آمایش آموزش عالی را به شکل جدی دنبال کردیم، گفت: در این رابطه کمیته ای در سطح استانی تشکیل دادیم که ساماندهی رشته ها و واحدها را انجام می دهد.

وی در ادامه از برنامه وزارت علوم برای ایجاد تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعدادهای درخشان و آمایش کدرشته های محل ها خبر داد و تاکید کرد: تدوین و بازنگری ۹۰۲ برنامه درسی، تدوین نظام جامع کشاورزی و منابع طبیعی تدوین نظام جامع فنی و مهندسی، ابلاغ آیین نامه، تدوین و بازنگری برنامه های درسی نیز طی سال گذشته انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه بازنگری تمام رشته های دوره کارشناسی نیز در حال انجام است، افزود: ماموریت گرایی، سنجش و پذیرش، بهره برداری از استعدادهای درخشان، تقویت رشته های علوم پایه و کشاورزی اقدامات دیگر در این معاونت است. همچنین در علوم انسانی و رشته های مرتبط با تمدن هم بررسی هایی انجام شده است و باید بتوانیم این رشته ها را تعیین تکلیف کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رشد ۵۹.۸ درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع دکتری در دولت سیزدهم و رشد ۱۳ درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در کارشناسی ارشد در این دو سال محقق شد، خاطرنشان کرد: گسترش هدفمند و آمایش آموزش عالی، محتوای رشته های تحصیلی، بهره وری و نظام جدید سنجش و پذیرش شاگردپروری ارتقای توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان گذر به دانشگاه حکمت بنیان ۶ اولویت اصلی این معاونت است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه گذار به دانشگاه حکمت بنیان بر اساس ماده ۹۷ برنامه هفتم توسعه مصوب شد، گفت: بر اساس آن وزارت علوم و وزارت بهداشت باید برای تحقق دانشگاه حکمت بنیان اقداماتی را در سال اول برنامه‌ هفتم توسعه صورت دهند. تلاش داریم بسته سیاستی را برای اجرای دانشگاه حکمت بنیان و دانشگاه تمدن ساز تا تیر ۱۴۰۳ ارائه دهیم.

عموعابدینی در خصوص شاگردپروری، ارتقای توان مهارتی و توسعه اشتغال پذیری در دانشگاه ها نیز گفت: گسترش انواع دروس مهارتی نیز اولویت ما بوده است. در این راستا آیین نامه بسته درسی مهارتی اشتغال پذیری در شورای عالی اشتغال تهیه شده و در دو ماه آینده ابلاغ می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha