• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611701
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

افزایش ظرفیت‌های نوروزی مشهد به ۶۵۰ هزار نفر شب اقامت

افزایش ظرفیت‌های نوروزی مشهد به ۶۵۰ هزار نفر شب اقامت
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از افزایش ظرفیت‌های نوروزی مشهد به ۶۵۰ هزار نفر شب اقامت خبر داد.

سیدجواد موسوی امروز ۱۶ اسفندماه، در مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی که در اداره‌ کل راهداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر زائران نوروز ۱۴۰۳ رسما از امروز آغاز به کار کرد. ستاد خدمات سفر زائران نوروز امسال فعالیت‌های خود را از ابتدای آبان ماه آغاز کرده بود.

وی افزود: پس از آن بر اساس خروجی طرح‌های شبکه مسائل بر اساس جلسات ستاد خدمات سفر در کمیته‌های ۱۳گانه ستاد، در دستور کار قرار گرفت و همزمان نزدیک به ۲۳ نشست در ستادهای شهرستان‌های استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز ۳ پیک برای نوروز ۱۴۰۳ تعریف شده است که احتمالا از  ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین، ۱۰ تا ۱۳ فروردین و ۲۲ تا ۲۴ فروردین شاهد حجم بیشتر سفرها به مشهد باشیم.

موسوی تصریح کرد: اهداف کلان امسال حول ۲ محور اثربخشی زیارت و بهبود ارائه خدمات به زائران شکل گرفته است. بر اساس ماموریت‌های محوری ستاد خدمات سفر، ارتقای کیفی و کمی زیارت در عرصه فرهنگی و رفاهی در تمام مراجل جغرافیایی و مراحل زیارت از مبدا تا مبدا شکل گرفته و آماده اجرا شده است.

وی ادامه داد: بررسی تطبیقی میان تعداد زائران ورودی به مشهد در نوروزهای گذشته و همچنین ۱۰ ماه سال جاری نشان می‌دهد به واسطه حضور پر فیض امام رضا(ع) سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائران داخلی و ۱.۵ میلیون زائر خارجی در مشهد داریم که آمار تقریبی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری از رشد ۲۹ درصدی و ورود ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ حکایت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: این رشد ما را بر آن داشت تا آمار اسکان زائران خود را از ۶۰۰ هزارنفر شب به ۶۵۰ هزارنفر شب اقامت افزایش دهیم. خداراشکر این ارتقای کمی و کیفی در تمام کمیته‌های تخصصی لحاظ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha