• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121611708
  • خبرنگار : 71496

گروه‌های فلسطینی: اسرای صهیونیست تنها با یک قرارداد تبادل فراگیر آزاد می‌شوند

گروه‌های فلسطینی: اسرای صهیونیست تنها با یک قرارداد تبادل فراگیر آزاد می‌شوند

یک منبع در گروه‌های فلسطینی تاکید کرد که مقاومت برای رسیدن به توافقی تلاش می‌کند که جنگ را متوقف کند و همزمان اصولش در مذاکرات حفظ شود.

به گزارش ایسنا، یک منبع در گروه‌های فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد که مقاومت موضعگیری خود را به شکل روشن برای میانجی‌ها بیان کرد و انعطاف بالایی برای رسیدن به توافق آتش‌بس نشان داد.

این منبع در ادامه نیز اظهار کرد: مقاومت تمام آنچه را لازم است به میانجی‌ها ارائه کرد تا تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس و قرارداد تبادل اسرا نتیجه بدهند اما میانجی‌ها هر بار با تلاش رژیم اشغالگر برای ناکام گذاشتن اقداماتشان و جلوگیری از هرگونه پیشرفتی در مذاکرات مواجه شدند.

منبع یاد شده درباره درخواست‌های سران مقاومت در مذاکرات، بر پایبندی آنها بر چند نکته اصلی شامل خروج نیروهای اشغالگر، بازگشت آوارگان به مناطقشان، بازگشایی گذرگاه‌ها و کمک‌رسانی تاکید کرد و گفت: موضعگیری سران مقاومت در واقع همان موضعگیری اجماع ملی است و سران رژیم اشغالگر باید این را خوب درک کنند.

منبع مقاومت فلسطین اعلام کرد: رژیم اشغالگر هنوز موضع مثبتی درباره توقف جنگ نداشته و نمی‌خواهد از غزه عقب نشینی کند.

این منبع در مصاحبه با المیادین گفت: رژیم اشغالگر موضوع بازگشت آوارگان را روی میز مذاکره قرار داده و می‌خواهد جزئیات آن را بررسی و به تدریج این پرونده را حل کند. این رژیم به توافق‌هایی که درباره امدادرسانی، کمک‌ها یا افزایش حجم آن صورت می‌گیرد پایبند نمی‌ماند و اگر موافقت کند با بهانه‌های واهی از جمله عدم توانایی از زیر بار آن شانه خالی می‌کند.

این منبع گفت: هیئت حماس انعطاف زیادی را به خرج داد اما اشغالگران برای ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجیگران برای تحقق آتش بس و تکمیل معامله تبادل اسرا تلاش می‌کنند. رژیم اشغالگر و حامیانش در رسانه‌ها اغراق می‌کنند که مذاکرات به دلیل بند اسرا به نتیجه نرسیده و اختلافات درباره تعداد اسرا است اما این مسئله به هیچ وجه درست نیست.

منبع مذکور در پایان نیز به المیادین گفت: بازگشت و آزادی اسرای اسرائیلی تنها با تصمیم رهبران مقاومت و از طریق یک قرارداد تبادل فراگیر انجام می‌شود، پاسخ نهایی مقاومت در دست میانجی‌ها است و این رژیم اشغالگر است که تا این لحظه از پاسخ دادن امتناع می‌کند.

پیش از این نیز جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماس انعطاف لازم را با هدف دستیابی به توافق برای توقف تجاوزات به نوار غزه نشان داد. رژیم اشغالگر همچنان از پذیرش تعهدات این توافقنامه، به ویژه آنچه که آتش‌بس پایدار تضمین می‌کند، طفره می‌رود. ما از طریق برادران میانجی برای رسیدن به توافقی که خواسته‌ها و منافع ملت فلسطین را برآورده می‌کند به مذاکره ادامه خواهیم داد.

احمد عبد الهادی، نماینده جنبش حماس نیز سه‌شنبه به المیادین گفت: ایده‌هایی که جنبش در مذاکرات ارائه می‌کند، متکی بر ۲ عامل اصلی است، یکی توقف جنگ و دیگری تحقق شروط مقاومت.

عبد الهادی افزود: جنبش حماس بر این اساس به قاهره رفت که مذاکرات دروازه‌ای برای نزدیک شدن به شروط اصلی شود که آنها را ارائه می‌کند، حماس که هرگز از این اصول دست نخواهد کشید، با روحیه‌ای مثبت و انعطاف بالایی به قاهره رفت.

این نماینده جنبش حماس تاکید کرد: مذاکرات در این فضا در حال انجام است اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در تمامی مراحل مذاکرات مانع‌تراشی می‌کرد و حتی از (نتایج نشست) پاریس ۲ دست کشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha