• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402121611716
  • خبرنگار : 71533

روایت پشرفت

سردار صفوی: عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است

سردار صفوی: عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است، گفت: ما باید از ایران ۵ هزار کیلومتر عمق دفاع استراتژیک خود را توسعه دهیم و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند، چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

به گزارش ایسنا، سردار یحیی صفوی در همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین(ع)»، با بیان این‌که «این دانشگاه سه ماموریت اصلی دارد»، اظهار کرد: اولین ماموریت مربوط به درون سپاه است که باید کادر مدیریت و فرماندهانی را تربیت کند که مومن باشند، علم داشته باشند، مردم‌دار باشند و اهل عمل باشند. به‌ویژه در مورد استادان دانشگاه باید این موارد رعایت شود، استاد بیش از علم با رفتار و اخلاقش تاثیرگذار است.

وی افزود: موضوع دوم این است که این دانشگاه و سپاه پاسداران باید کشور و دولتمردان را کمک کنند. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و قرارگاه محرومیت‌های سپاه در سطح کشور کارهای بزرگی انجام دادند. برخی جاها ناکارآمدی داریم و برخی افراد کار بلد نیستند اما چه کنیم؟ گرفتار شدیم و باید وقتی آنان نمی‌توانند نیروهای مسلح به فرمان رهبری انقلاب بروند و کمک کنند مشکلات مردم حل شود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: می‌بییند که یک سیل آمده است؛ ما هر سال سیل داریم، هرچند سال یکبار زلزله داریم، حالا چرا بلد نیستیم پیش‌بینی و پیشگیری کنیم؟ حالا اگر سیل و زلزله آمد به سرعت برویم و کار را جمع کنیم و نگذاریم مردم در مشکل باشند.

صفوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در طول دوره زعامت خود جبهه مقاومت را قدرت بخشیدند. این تفکر رهبری انقلاب است. شهید قاسم سلیمانی فرمانده میدانی بود که تدابیر رهبری انقلاب و حمایت سپاه را همه‌جانبه در پشت داشت تا جبهه مقاومت شکل گرفت و امروز شاهدیم یمنی‌ها آمریکایی‌ها را ذلت نشاندند و انگلیسی‌ها را تحقیر کردند. این سومین وظیفه دانشگاه امام حسین است که جبهه مقاومت و سپاه پاسداران را تقویت کند.

وی با تاکید بر این‌که «ما چاره‌ای جز عمق‌بخشی به دفاع و امنیت ملی خود نداریم»، تصریح کرد: عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است. ما از ایران باید ۵ هزار کیلومتر عمق دفاع استراتژیک خود را توسعه دهیم. نیروهای دریایی و هوا و فضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان این‌که «باید بدانیم ریشه‌های سپاه چگونه شکل گرفت و اکنون در چه مسیری قرار است حرکت کند»، اظهار کرد: درس ما در دانشگاه امام حسین و سپاه این است که راه آینده آن‌ها را به شکلی طی کنیم که موفقیت‌های گذشته حفظ شود و ارتقا و تداوم آن راه در آینده است.

صفوی اظهار کرد: خدا می‌داند که ما و دوستانمان هیچگاه از شهادت نترسیدیم، سرلشکر سلامی عزیز همواره درباره جنگ می‌گفت ما سر و جان خود را در راه خدا دادیم. سپاه باید مبانی و مولفه‌های قدرت، شکل‌گیری و گسترشش را بشناسد.

وی با بیان این‌که «ما بیش از گذشته باید به حال و آینده فکر کنیم»، تأکید کرد: ما فقط در گذشته زندگی نکنیم. ما تفکر اسلام ناب را تفکر امامین انقلاب اسلامی می شناسیم و تفکر آنان تفکر امام صادق (ع) است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: ما با عقلانیت و علم، جنگ را پیش بردیم. از شورای عالی سپاه که ۱۲ نفر بودند ۹ نفر عالم بودند، از آیت‌الله محلاتی گرفته تا آقای دین‌پرور و بقیه نیز اغلب هم دانشگاهی بودند و هم انقلابی، آنان فهم راهبردی و نگاه به آینده داشتند. بیشتر فرماندهان جنگ یا دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه بودند.

صفوی تأکید کرد: تفاوت ما با دشمنان این بود که از نظر تفکر، اندیشه و عقلانیت و روحیه جهادی یا طرح‌ریزی عملیاتی بر دشمن غلبه داشتیم، راهبرد دشمن را تشخیص می‌دادیم و با راهبردی که برای دشمن غیرقابل‌ تصور بود به او حمله می‌کردیم. البته عامل دیگری هم وجود داشت که آن روحیه جهادی، شجاعت و اقدام و عمل به موقع و تصمیم‌گیری در زمان بود.

وی با بیان این‌که «مردمی‌بودن سپاه یکی دیگر از عوامل پیشرفت آن بود»، تاکید کرد: سپاه از مردم است و در خدمت مردم است. ما مردم‌داریم و سپاه تا آخر مردمی باقی می‌ماند. دست سپاه در دست مردم است و سپاه خدمتگزار ملت، کشور و انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha