• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402121611719
  • خبرنگار : 50024

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

۱۴ هزار کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شد

۱۴ هزار کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شد

ایسنا/البرز معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: به اندازه یک و نیم برابر مرزهای آبی و خاکی کشور، شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، روح‌الله ابراهیمی روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در آیین گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی امید البرز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی صنعتی کشور به فضای سبز اختصاص داده شده و این یعنی بیش از ۱۰ درصد اراضی فاز عملیاتی را برای فضای سبز پیش بینی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:  در همان فضای سبز، هشت هزار و ۵۰۰ هکتاری حدود ۱۶ میلیون اصله نهال غرس شده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استفاده از روش‌های نوین آبیاری با توجه به محدودیت منابع آبی کشور را یکی از اصول مهم صیانت از منابع آبی کشور دانست و ادامه داد: در اکثر استان‌های کشور که با تنش‌های آبی مواجه هستند تامین آب پایدار مخصوصا در حوزه فضای سبز یک دغدغه جدی به شمار می‌رود که برای رفع این مشکل، استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از رویکردهای مهم سازمان محسوب می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۵ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است که عمده پساب تصفیه شده آن برای مصارف فضای سبز استفاده می‌شود.

وی توجه به پساب تصفیه‌خانه‌های خارج از شهرک را یکی از رویکردهای مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برشمرد و عنوان کرد: حدود یک هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری سراسر کشور برای شهرک‌های صنعتی خریداری شده و موضوع انتقال آن در دست انجام است که از این میزان، عمده آن به مصرف فضای سبز خواهد رسید.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خاتمه اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده و این یعنی به اندازه یک و نیم برابر مرز آبی و خاکی کشور، شبکه آبیاری قطره ای در شهرک‌های صنعتی کشور فراهم شده است که این امر خود نشانی واضح از اهتمام مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای استفاده از روش های نوین آبیاری است.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: در شهرک‌های صنعتی استان البرز ۱۶۳ هکتار عرصه درخت کاری و فضای سبز ایجاد شده است.

حمیدرضا عقاب نشین با شاره به کاشت حدود ۱۷ هزار نهال در شهرک صنعتی امید البرز اظهار کرد: در سال جاری ۱۶۰ هزار اصله نهال در کل شهرک‌های صنعتی استان البرز غرس شده و ما طی برنامه‌ای مشترک با منابع طبیعی استان البرز، ایجاد کمربند سبز و کاشت درخت در مسیر شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در پایان تصریح کرد: امیدواریم این ۱۶۳ هکتار عرصه فضای سبز و درختکاری تا پایان سال به ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کند و برای آبیاری آن نیز استفاده از پساب ها و بازچرخانی آب، برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha