• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402121611735
  • خبرنگار : 50134

آغاز اولین رویداد پژوهش‌های کاربردی مسئله محور در ارومیه

آغاز اولین رویداد پژوهش‌های کاربردی مسئله محور در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی ریاست بنیاد ملی نخبگان آذربایجان غربی گفت: اولین رویداد پژوهش‌های کاربردی مسئله محور در ارومیه آغاز شد.

هادی الماسی، ۱۶ اسفندماه در مراسم افتتاحیه رویداد اینوتکس که در دانشگاه ارومیه برگزار شد: اولین رویداد پژوهش های کاربردی مسئله محوری با حضور پژوهشگران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان در ارومیه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش های رویداد اینوتکس، رویداد پژوهش های کاربردی مسئله محوری است، تصریح کرد: این پژوهش کاربردی است که به تولید و توسعه فناوری منجر می شود و پیشرفت یک کشور را به همراه دارد.

الماسی با اشاره به اینکه یک آفت و نقضی که در زیست بوم فناوری و نوآوری وجود دارد پایین آمدن سطح نوآوری در مقالات است، اظهارکرد: با منابع مالی محدود نیز می‌شود پژوهش های کاربردی انجام داد و پژوهش ها را در صنعت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های کاربردی ۲ دسته است، دسته اول منجر به رفع نیاز و مهندسی معکوس می شود و دسته دوم پژوهش های توسعه کاربردی فناوری هستند که بسیار مهم هستند.

 الماسی یاد آور شد: با توجه به اینکه روند پژوهشی و آینده پژوهشی مقالات کاهش پیدا کرده است پیشنهاد می شود در مقالات راهکار و روش برای روح نوآوری به پژوهش ها تزریق کنیم.

رئیس بنیادملی نخبگان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید پژوهش ها به روز باشند، خاطر نشان کرد: وجود یک مرکز آینده پژوهشی در زیست بوم استان خالی است تا به وسیله آن مسیر و خط پژوهش در حوزه ملی و بین المللی در استان روشن باشد و همیشه در مقابل توسعه علم به روز و آماده باشیم.

وی ادامه داد: در سال جاری از ۳ طرح پژوهش کاربردی حمایت شده و در مورد آنها برنامه ریزی کرده‌ایم و در سال آینده تعداد بیشتری از پژوهش های کاربردی مورد حمایت قرار می گیرد.

الماسی افزود: در پسا دکترای صنعتی هیچ محدودیتی برای حمایت از طرح ها و پژوهش های کاربردی نداریم و اگر در این مقطع پژوهشی یک نیاز جامعه را حل کنند مورد حمایت کامل بنیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha