• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121611741
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

زنجان از مرز تولید ۵ میلیون نهال عبور کرد

زنجان از مرز تولید ۵ میلیون نهال عبور کرد

ایسنا/زنجان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مردمی است، گفت: استان زنجان از اهداف این طرح عقب نیست‌.

سیدحسن حسینی امروز(چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمار مقایسه‌ای میزان مراتع و نیروهای حفاظتی، اظهار کرد: استان زنجان از مرز تولید ۵ میلیون نهال در سال عبور کرده است و در این باره هم از تعهد خود عقب نیست.

وی با اشاره به مشکلات انتقال نهال به عرصه در استان، افزود: با احتساب بخش خصوصی حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال امسال در سطح استان کاشته خواهد شد و ممکن است نیم میلیون نهال کمتری وارد عرصه کنیم.

حسنی اظهار کرد: در سال آینده تولید نهال احتمالا به ۳.۵ میلیون نهال برسد و کمبود کاشت نهال در عرصه جبران شود.

این مسئول در رابطه با توزیع نهال رایگان میان متقاضیان، گفت: توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان اتمام نهال‌های موجود در خزانه ادامه می‌یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به کمبود نیروی این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: ادعا نمی‌کنیم اشراف کامل به همه عرصه‌های استان داریم اما منابع طبیعی وظیفه‌ خود را انجام می‌دهد؛ در رابطه با قاچاق چوب نیز می‌توان گفت پایین بودن امکانات و کم بودن تعداد نیرو باعث قاچاق و برش چوب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در حالت نرمال باید در هر ۱۰ هزار هکتار مرتع باید یک نفر نیرو و در هر ۳ هزار هکتار جنگل یک نفر نیرو ‌وجود داشته باشد، تشریح کرد: نیروهای ما به صورت شیفتی کار می‌کنند یعنی سرجمع ۲۶ نفر داریم که در مواقع و فصول بحرانی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیام اینکه حدود ۵۱ درصد عرصه‌های استان ملی بوده و امسال میزان وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان روند رو به رشدی داشته است، افزود: بروز این وقایع موجب شد که رصد قاچاق چوب تحت‌الشعاع قرار گیرد اما در۶ ماهه دوم عملکرد خوبی در این خصوص داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان از زیرمجموعه اراضی ملی خارج و جزو اراضی غیر ملی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha