• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611770
  • خبرنگار : 50614

رئیس اداره عملیات امداد و نجات هلال احمر استان خبر داد

خدمات‌رسانی هلال احمر خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

خدمات‌رسانی هلال احمر خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: همزمان با ارسال کمک‌های غذایی و اقلام امدادی مثل چادر، پتو،‌ موکت و غیره، ۱۰ تیم عملیاتی با ظرفیت ۳۵ نفر از نجاتگران و همکاران ما با ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی به منطقه چابهار اعزام شدند.

مصطفی ذاکر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طی بارش‌های اخیری که در کشور ما رخ داد به دلیل حجم باران زیاد در یک زمان محدودی که در استان سیستان و بلوچستان داشتیم، منجر به ایجاد سیل و روان‌آب و بروز مشکلاتی برای هموطنان ما در سیستان و بلوچستان شد.

وی ادامه داد: پیرو حادثه رخ داده و بنا بر هماهنگی‌هایی که سازمان امداد و نجات انجام دادند، جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و استان‌های معین سیستان و بلوچستان در زمان حوادث یعنی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و یزد به منطقه چابهار اعزام و علاوه بر اقلام غذایی موجود در استان خراسان رضوی، کمک‌های جمع‌آوری شده از خیرین استان را به منطقه گسیل دادیم.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به استقرار تیم عملیاتی استان در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار، خاطرنشان کرد: همزمان با ارسال کمک‌های غذایی و اقلام امدادی مثل چادر، پتو،‌ موکت و غیره، ۱۰ تیم عملیاتی با ظرفیت ۳۵ نفر از نجاتگران و همکاران ما با ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی به منطقه چابهار اعزام شدند که پس از هماهنگی با هلال احمر چابهار مناطق سیل زده بلوک بندی و تیم استان خراسان رضوی در بخش پیرسهراب شهرستان چابهار مستقر شدیم.

ذاکر افزود: بخش پیرسهراب شهرستان چابهار متشکل از ۷۰ روستاست که بحث ارزیابی منازل آسیب دیده در اثر سیل و خسارات وارده انجام شده و بخشی از اقلام غذایی و امدادی در این محل توزیع و بخشی نیز در مرحله بسته بندی و آماده سازی برای ادامه توزیع است. جمع‌آوری اقلام غذایی و امدادی، انتقال و توزیع به صورت کامل توسط تیم اعزامی هلال احمر استان خراسان رضوی انجام شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی باتوجه به اینکه یکی از استان‌های توانمند در حوادث و سوانح است بسیاری از حوادث بزرگ کشور ما را پوشش می‌دهد؛ به عنوان مثال در چند سال گذشته که بحث حادثه آوارگان روهینگیا در بنگلادش را داشتیم تیم درمان استان به عنوان اولین تیم بین‌المللی ایران به آن محل اعزام شد و به عنوان یک عملیات بین‌المللی اقدام به خدمت‌رسانی کرد. جمعیت هلال احمر خراسان رضوی علاوه بر اینکه ظرفیت عملیات در سطح استان خراسان و استان‌های همجوار را دارا است، ظرفیت عملیات در سطح بین‌المللی را نیز دارد و همیشه خوب درخشیده است.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خصوص ادامه روند خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان یادآور شد: قطعا این خدمات ادامه خواهد داشت. همچنین در روز گذشته بالگرد جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز به مناطق سیل زده سیستان بلوچستان اعزام شده است تا کمک‌رسانی و امدادرسانی از طریق هوایی به نقاط در محاصره سیلاب انجام شود اما لازم به ذکر است این روزها شدت حوادث فروکش کرده و بسیاری از راه‌ها باز شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha