• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402121611796
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

نمایش «برپا» در کاشان به روی صحنه می‌رود

نمایش «برپا» در کاشان به روی صحنه می‌رود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از اجرای نمایشنامه «برپا» با موضوع ایثار و دفاع مقدس در روزهای ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه در تالار فرهنگ کاشان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمایش برپا بر اساس دست‌نوشته‌های شهید سید محسن هاشمی‌نژاد در زمان آزادسازی خرمشهر توسط محسن خسروی نوشته شده است که بیش از یک‌صد نمایش را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: کارگردانی نمایش نیز بر عهده مصطفی مؤمنی است که مرضیه امیراحمدی، محمدرضا هیرمندی، هانیه غلامرضازاده، محمدرضا خدادادی، عباس رعیتی، امیرعلی فخریه، محسن محمدزاده، مهران درستکار، ابوالفضل آهنج، علی جهانگیر، نرجس سادات آمیری، طاهره خزیری و محمدجواد نیکخواه بازیگران آن هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، تصریح کرد: نمایش برپا، پیش از این در شهرهای نوش‌آباد و آران و بیدگل به روی صحنه رفته است و در شب آخر نیز از کتاب «برپا» رونمایی خواهد شد که شامل خاطرات، دست نوشته و عکس‌های دانشجوی شهید سید محسن هاشمی‌نژاد است و توسط مریم سادات هاشمی نژاد جمع‌آوری و تدوین شده است.

ضابطی گفت: دانشجوی شهید سید محسن هاشمی‌‍نژاد در اولین روز فروردین سال ۱۳۴۲ در نوش‌آباد متولد شد و در سال ۱۳۶۰ در دانشگاه تربیت‌معلم پذیرفته شد. در اردیبهشت ۶۱ برای اولین مرتبه راهی جبهه شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت کرد.

وی افزود: شهید هاشمی‌نژاد بعد از قبولی در امتحانات دانشگاه، به جبهه برگشت و در عملیات والفجر ۴ از ناحیه دو پا مجروح شد. پس از بهبودی نسبی عازم جبهه شد و  این بار به عنوان فرمانده گروهان مقداد از گردان موسی بن جعفر لشکر امام حسین(ع) راهی جزایر مجنون شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، خاطرنشان کرد: شهید سید محسن هاشمی‌نژاد در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در اثر گلوله که به پیشانی او اصابت کرد پس از هشت روز درمان سرانجام در سحرگاه پنجشنبه ۲۵ اسفند به شهادت رسید و در گلزار شهدای نوش‌آباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha