• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402121611797
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کاشت ۱۲۰ هزار درخت در تیران و کرون‌

کاشت ۱۲۰ هزار درخت در تیران و کرون‌

ایسنا/اصفهان رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون گفت: امسال ۱۲۰ هزار درخت در این شهرستان کاشته شد که بخشی از آن تا پایان هفته منابع طبیعی غرس خواهد شد.

مصطفی یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در این هفته در تیران و کرون توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این نهال‌ها مثمر هستند، افزود: شهروندان با دریافت این درختان و کاشت در منازل و یا در محیط بیرون شهر به توسعه فضای سبز، فرهنگ درختکاری و تولید اکسیژن کمک می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون ادامه داد: کاشت درخت در جوار شهرک‌های صنعتی برای حفظ سلامت هوا در دستور کار قرار دارد که با کمک هیات امنا این مراکز انجام می‌شود.

یزدانی با اشاره به فرهنگسازی درختکاری در بین آحاد جامعه، گفت: درختکاری در مدارس و محیط‌های پیرامون مراکز آموزشی با حضور دانش آموزان انجام می‌شود که امید است با این مسئولیت اجتماعی در جهت ارتقای فرهنگ حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی گام برداشته شود.

وی همچنین به احداث بندهای خاکی و سیمانی در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ بند سیمانی و خاکی برای کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک احداث شده که ظرفیت نگهداری آب آن به ۳۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون، یادآور شد: یک بند سیمانی جدید نیز در روستای گنهران از توابع بخش کرون در حال احداث بوده که در کنترل سیل به روستا مؤثر است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی تیران و کرون، اعتبارات مخصوص این پروژه‌ها از منابع ملی و تملک و دارایی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به افزایش بندهای خاکی و سیمانی در شهرستان تیران و کرون وجود دارد، تصریح کرد: جلوگیری از ورود سیل به مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت‌ها از یک جنبه و از یک بعد دیگر در جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت خاک همراه با سیل به سکونتگاه‌ها مؤثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha