• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402121611800
  • خبرنگار : 71299

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام:

منتخبان مردم وظایف نظارت و قانون‌گذاری خود را در اولویت قرار دهند

منتخبان مردم وظایف نظارت و قانون‌گذاری خود را در اولویت قرار دهند

ایسنا/ایلام دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: مردم نقد دلسوزانه خود را به دولت و ارکان نظام دارند اما مثل همیشه در انتخابات از نظام اسلامی حمایت کردند.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» با حضور در ایسنا در خصوص انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: انتخابات یکی از مکانیسم‌های تعیین سرنوشت و مسایل مهم سیاسی همه دنیاست و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، در جمهوری اسلامی هم مبنا بر مشارکت مردم و دموکراسی بر اساس دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه این انتخابات از انتخابات گذشته متفاوت بود، ادامه داد: ‌به این دلیل که شرایط سیاسی جهان و تحولات غرب آسیا سرعت شتابان ‌دارد و در منطقه غرب آسیا استکبار جهانی تحرکات سنگینی داشت که منطقه را به یک کانون حساس جغرافیایی تبدیل کرده است، در این شرایط، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد که از مدت‌ها قبل از این روز دشمنان جمهوری اسلامی تبلیغات مسموم و وسیع خود را به شکل سازمان یافته آغاز کرده بودند و هدفشان این بود که مردم از نظام اسلامی فاصله بگیرند و پای صندوق رأی نیایند و پشتوانه مردمی نظام تضعیف شود.

داودی‌نصر بیان کرد: توفیقات جمهوری اسلامی در غلبه بر اراده استکبار جهانی همیشه در چهار محور فضل الهی و کمک ائمه اطهار، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، خون پاک شهیدان که باعث تثبیت انقلاب شده و وحدت کلمه و انسجام و یکپارچگی ملت بزرگ ایران بوده و در این دوره هم این چهار عامل به کمک آمدند و شکوه خلق کردند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان ایلام گفت: در دوره قبل میانگین استانی حضور مردم ۴۲ درصد بود اما در این دوره حضور مردم در انتخابات از این رقم عبور کرد و بیشتر شد و بین ۵۰ تا ۶۰ درصد رسید، البته این معنایش این نیست که ما از نظر اجرایی، اقتصادی و معیشتی مشکلی در کشور نداریم، ملت بزرگ ایران نقد دلسوزانه خود را از دارد و از نظام اسلامی هم حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به چهار مولفه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در جریان انتخابات اشاره کردند که همه این مولفه‌ها در این انتخابات خوب و مناسب بود و مردم هم حماسه آفریدند، در خصوص مولفه رقابت باید بگوییم که در این دوره نامزدهای همه طیف‌های سیاسی حضور داشتند که از این بابت از شورای نگهبان و دفاتر هیئت‌های نظارت استانی تشکر می‌کنیم.

داودی نصر اضافه کرد: همچنین از دست‌اندرکاران انتخابات اعم از نیروهای اجرایی، سیاسی و امنیتی و از همه کاندیداهای مختلف که به صحنه آمدند قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از منتخبان ملت هم می‌خواهیم از کارهای حاشیه‌ای مثل عزل و نصب مدیران پرهیز کنند و به شناسایی مسایل کلان و و راهبردی استان غنی ایلام بپردازند و وظایف نظارت و قانون‌گذاری خود را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha