• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402121611834
  • خبرنگار : 50640

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در کشور به بخش خصوصی

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در کشور به بخش خصوصی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به احیای بناهای تاریخی استان‌ها اقدام کند، البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی در دستور کار است.

شهاب طلایی شکری ۱۶ اسفندماه در آیین گشایش اتاق آیینه شهرکرد اظهار کرد: احیای بناهای تاریخی به این گونه است که با کمک هنرمندان صنایع دستی ظرفیت‌های هنری استان شناسایی و بنای تاریخی در حال تخریب احیا می‌شود و در نهایت به عنوان یک زیر ساخت، مکان و جاذبه گردشگری از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه مرمت آثار تاریخی نسبت به دیگر استان‌ها دچار عقب ماندگی است که امروز با انگیزه و همگرایی میان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و با طراحی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مجموعه‌های تاریخی استان احیا شود.

طلایی شکری عنوان کرد: این استان از ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی خوبی برخوردار بوده که وجود این ظرفیت‌ها بسیار بی‌نظیر است، امیدوارم برنامه‌ریزی‌ها سرآغاز یک حرکت مبارک برای احیای بناهای تاریخی در چهارمحال و بختیاری باشد، گرچه همکاری استانداری و سایر مجموعه‌های ذیربط نیز لازم است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: اتاق آیینه شهرکرد یکی از بناهای تاریخی استان است که به همت اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان و معاونت امور اقتصادی استاندار و بخش خصوصی مرمت و گشایش یافت، گرچه احیای بنای تاریخی اتاق آیینه شهرکرد توسط بخش خصوصی برای اولین بار در استان انجام می‌شود.

طلایی شکری در پایان خاطرنشان کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به احیای بناهای تاریخی استان‌ها اقدام کند، البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی در دستور کار بوده که امید است با هدف‌گذاری‌های انجام شده سهم زیادی متعلق به این استان باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha