• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121611842
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل ارشاد همدان:

پیشنهاد ساخت فیلم زندگینامه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تقدیم وزیر ارشاد شد

پیشنهاد ساخت فیلم زندگینامه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تقدیم وزیر ارشاد شد

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هفته گذشته پیشنهاد ساخت فیلم در رابطه با زندگینامه سیدجمال‌الدی اسدآبادی را تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده‌ایم که امیدواریم با این پیشنهاد موافقت شود و در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه مجدانه پیگیر این طرح مهم هستیم.

مسعود ویژه چهارشنبه ۱۶ اسفند در همایش بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین و پرچمدار بیداری اسلامی که با حضور مردم، مسئولان، روحانیون و برخی از میهمانان  استانی، شهرستانی و کشوری در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد همزمان با سالروز شهادت سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی را نیز برای شکل‌گیری اتفاقات خوب فرهنگی پیگیریم.

وی یادآور شد: برای شکل‌گیری بنیاد علمی فرهنگی سیدجمال مراحل پایانی ثبت شرکت آن انجام شده و ظرف یک ماه آینده این بنیاد به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان دومین بنیاد علمی فرهنگی استان شروع خواهد کرد.

ویژه با بیان اینکه همایش دو روزه سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکی از خروجی‌های شکل‌گیری بنیاد علمی فرهنگی سبدجمال به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید تفکر سیدجمال‌الدین اسدآبادی را در سطح ملی و بین‌المللی به برکت بنیاد سیدجمال ترویج دهیم و اتفاقات بسیار خوب علمی و فرهنگی به واسطه این بنیاد رخ دهد.

ویژه همچنین با اشاره به ساختمان بنای یادبود سیدجمال اظهار کرد: در سال ۱۳۵۳ با همت انجمن آثار و مفاخر ملی کشور در زادگاه سیدجمال نخستین بنای یاد بود شکل گرفت و این بنای یادبود در سال ۸۷ بازسازی شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بنای یادبود سیدجمال طی تمامی این سال‌ها، وجود معارضان مختلف بود که با پیگیری‌ها و تصمیمات مسئولان خوشبختانه سال گذشته با تخصیص اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری، مشکل این بنا برطرف و نسبت به بازسازی و مرمت بنا اقدام شد.

ویژه بیان کرد: مرمت بنای یادبود سیدجمال در مراحل نهایی خود بوده که در این رابطه قول می‌دهم یک رویداد ملی و کشوری به میزبانی مردم اسدآباد ظرف چند ماه آینده در این بنا را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، دومین روز این همایش با عنوان چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در سالروز شهادت این بیدارگر مشرق زمین در ۱۷ اسفند با حضور فلاسفه و دانشمندان حوزه علوم انسانی از دانشگاه‌های معتبر کشور و شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه و با حضور میهمان ویژه غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha