• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402121611847
  • خبرنگار : 71614

خوانش امروزی ۳ رنگ؛ با پالت آبی

خوانش امروزی ۳ رنگ؛ با پالت آبی
عکس خبر تزیینی است

نمایشگاه گروه نقاشی «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ در گالری گویه افتتاح خواهد شد؛ تریلوژی رنگ پیچیدگی رنگ‌ها را بررسی کرده و خوانش امروزی آن‌ها را ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

تریلوژی رنگ عنوان پروژه‌ای است که به پیچیدگی رنگ‌ها می‌پردازد و سه پالت رنگی آبی، قرمز و سفید را مورد بررسی قرار داده است. هر پالت رنگی، نمایشگاهی با روایت مستقل دارد و در تلاش است تا با استفاده از سه رنگ انتخابی و روایتی مرکزی، خوانشی امروزی از این رنگ‌ها ارائه کند.

این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر به کیوریتوری بصیر حسین‌بر است و در آن آثاری از فرزانه افشار، بهنام بخشی، فریال تقدس، پرستو تندرست، افسانه سلیم‌بیاتی، سارا شهریاری، شه‌گل صفرزاده، مرجان طومارخانی، فاطمه عباس‌زاده، فرناز فردوسیان، مینو کیانی، لیندا محمدی آزاد، کوثر میرزائی، مرجان هاتفی و حوریه هاشمی به نمایش گذاشته خواهد شد.

در بیانیۀ نمایشگاه آمده است: «مفهوم تضاد در هنر معاصر موضوعی قدرتمند و قابل تامل است که در طول تاریخ توسط هنرمندان مورد بررسی قرار گرفته است. در عصر حاضر این مفهوم در هنر معنای جدید و پیچیده‌ای پیدا کرده است و به جنبه‌های عمیق‌تر طبیعت انسانی و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم می‌پردازد. همچنین این موضوع می‌تواند به عنوان ابزاری برای به چالش‌کشیدن هنجارها و باورهای اجتماعی استفاده شود. به طور کلی، مفهوم تضاد در هنر معاصر بازتابی از جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. مبارزه مداوم برای یافتن تعادل و معنا در دنیایی که پر از تضاد است ما را مجبور می‌کند با حقایق ناراحت‌کننده روبرو شویم و باورهایمان را بازنگری کنیم. تضاد بین قرمز و آبی در هنر معاصر ابزار قدرتمندی است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از احساسات و ایده‌ها را منتقل کند.»

نمایشگاه «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» روز جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند بر پا خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

خوانش امروزی ۳ رنگ؛ با پالت آبی

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha