• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121611849
  • خبرنگار : 71628

بی میلی بسیاری از آمریکایی‌ها به رقابت دوباره بایدن و ترامپ

بی میلی بسیاری از آمریکایی‌ها به رقابت دوباره بایدن و ترامپ

پس از برگزاری «سه‌شنبه بزرگ» انتخاباتی آمریکا و پیروزی‌هایی که «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» دو نامزد احتمالی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری به دست آوردند، یک رسانه انگلیسی گزارش داد که نظرسنجی‌ها در چند ماه گذشته نشان داده‌اند اکثریت آمریکایی‌ها اشتیاقی به رقابت دیگری میان بایدن و ترامپ مانند سال 2020 ندارند.

به گزارش ایسنا، در پی پیروزی‌های «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و کاندیدای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور و «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در «سه‌شنبه بزرگ»، آن‌ها در آستانه قطعی شدن نامزدی خود برای انتخابات قرار گرفته‌اند.

نتایج، تقریبا، تضمین می‌کند رییس جمهور فعلی آمریکا که یک دموکرات است و رییس جمهور پیشین که جمهوری‌خواه است، در انتخابات ماه نوامبر، دوباره مانند ۲۰۲۰ به رقابت می‌پردازند.

با این حال، به مدت چندین ماه است که نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند اکثریت آمریکایی‌ها اشتیاقی به رقابت دیگری میان بایدن-ترامپ در نوامبر ندارند.

شبکه بی‌بی‌سی با بیان این مطلب، در گزارشی به اظهار نظر برخی از رای‌دهندگانی که اشتیاقی نسبت به رقابت دوباره بایدن و ترامپ ندارند، دیدگاه آن‌ها درباره انتخابات ۲۰۲۰ و تغییرات انجام شده ازآن زمان پرداخته است.

در این گزارش مطرح شد: «کتلین مک‌کللان»، ۶۲ ساله و اهل لوییزیانا امیدوار بود که «ران دیسانتیس» نامزد جدید حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ شود اما او دوباره قرار است به ترامپ رای بدهد.

مک‌کللان می‌گوید در سال ۲۰۲۰ به ترامپ رای داده بود، چراکه از عملکرد او در دولت رضایت داشت.

ای کاش کاندیداهای جوان‌تری در هر دو حزب فرصتی برایشان فراهم می‌شداو گفت در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل این که نمی‌توانست با حسن نیت به «هیلاری کلینتون» رای بدهد، به ترامپ رای داد اما نمی‌دانست باید از ترامپ چه انتظاری داشته باشد و فکر می‌کند دیگران هم همین طور بودند.

مک‌کللان گفت: من به دلایل زیادی به یک دموکرات رای نمی‌دهم اما حتی اگر مجبور شوم چنین چیزی را در نظر بگیرم، انتخابم از میان دموکرات‌ها، جو بایدن نخواهد بود.

او همچنین با اشاره به میانگین سنی بالای کاندیداهای احتمالی هر دو حزب گفت: ای کاش کاندیداهای جوان‌تری در هر دو حزب فرصتی برایشان فراهم می‌شد.

«اشلوکا آنانتارایانا» ۳۷ ساله از نیویورک و یک دموکرات، چهار سال پیش به بایدن رای داده بود و قصد دارد در نوامبر نیز دوباره این کار را بکند.

بی میلی بسیاری از آمریکایی‌ها به رقابت دوباره بایدن و ترامپ
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

این شهروند آمریکایی اهل نیویورک با اشاره به این که با پایان یافتن دوران پاندمی کرونا که چهار سال پیش، رفتن پای صندوق‌های رای را به «مسئله مرگ و زندگی» تبدیل کرده بود، می‌گوید،‌ «در صحبت از مرگ و زندگی، در حال حاضر، با جنگ‌های غزه و اوکراین مواجه هستیم. در حالی که عملکرد بایدن را در رسیدگی به این دو مسئه تایید نمی‌کنم، واقعا قصد ندارم با انتخاب ترامپ این آتش‌ را شعله‌ورتر کنم.»

او معتقد است که بایدن و دموکرات‌ها هنوز قادر به همکاری با متحدان آمریکا از طریق دیپلماسی برای حل‌وفصل این بحران‌ها در داخل و خارج از آمریکا هستند.

آنانتارایانا می‌گوید مایل نیست به دوران «انزوا طلب» ترامپ بازگردد که آمریکا در آن مدت، حتی قادر به حفاظت از خود نبود، چه رسد به دیگر کشورها در جاهای دیگر جهان.

در حال حاضر، با جنگ‌های غزه و اوکراین مواجه هستیم. در حالی که عملکرد بایدن را در رسیدگی به این دو مسئه تایید نمی‌کنم، واقعا قصد ندارم با انتخاب ترامپ این آتش‌ را شعله‌ورتر کنمدر ادامه،‌ «سامیان کوازی» ۳۵ ساله، مستقل از نظر گرایش سیاسی و اهل کالیفرنیا است که در سال ۲۰۲۰ رای نداده و از «برنی سندرز» نامزد چپ‌گرا در انتخابات اولیه دموکرات‌ها حمایت کرده بود. او این بار، برنامه دارد به ترامپ رای بدهد.‌

کوازی می‌گوید در ۲۰۲۰ احساس می‌کرد که هر دو نامزد متوسط هستند و گوش شنوایی برای طبقه کارگر آمریکا ندارند.

او با اشاره به این که شاهد عملکرد هر دو رییس جمهور بوده‌ایم، می‌گوید ترامپ، صرفا، میان گزینه بد و بدتر، گزینه بد است.

کوازی می‌گوید، از نظر او، بایدن نیازهای داخل کشور را برای تامین مالی جنگ‌ها در خارج از کشور نادیده می‌گیرد و تخصیص پول‌ مالیات‌دهندگان آمریکایی به اوکراین و رژیم صهیونیستی برای او قابل قبول نیست.

این شهروند اهل کارولینا می‌گوید امیدوار است ترامپ بتواند از ایده «اول آمریکا» به خوبی استفاده کند تا رویه ایجاد شده بر اثر سیاست خارجی نگران‌کننده بایدن لغو شود.

هر دو نامزد متوسط هستند و گوش شنوایی برای طبقه کارگر آمریکا ندارند«فرد برایت» ۶۰ ساله و اهل نوادا که یک جمهوری‌خواه است، می‌گوید از هر دو حزب «خسته و دل‌سرد شده است.»

برایت می‌گوید: از این که ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان است، بیزارم. ناراحتم از این که دموکرات‌ها در انتخاب مردی بسیار سالخورده که حافظه‌اش به وضوح مشکل دارد، ثابت قدم هستند.

بی میلی بسیاری از آمریکایی‌ها به رقابت دوباره بایدن و ترامپ
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

او معتقد است که نه بایدن و نه ترامپ برای ریاست‌جمهور مناسب نیستند و به هیچ یک از آن‌های رای نمی‌دهد.

برایت ابراز امیدواری کرد که کاندیدایی از یک حزب میانه‌رو دیگر به رقابت‌ نهایی راه بیابد.

«ابون اکونه» یک دموکرات ۷۵ ساله اهل تگزاس در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده بود و در سال ۲۰۲۰ رای خود را به بایدن تغییر داد. او قصد دارد در نوامبر امسال به دموکرات‌ها رای بدهد.

اکونه می‌گوید «دیگر حزب جمهوری‌خواهی در این کشور نداریم. چیزی که حزب جمهوری‌خواه بود، حالا، همان طور که دونالد ترامپ جونیور چند سال پیش گفته بود، حزب ترامپ شده است.»

او معقتد است مردی که حزبش را مجبور کرد دستورکار او را دنبال کند، هیچ مشکلی با مجبور کردن کشور به پیروی از دستورکار خانواده ترامپ نخواهد داشت و این پایان دموکراسی خواهد بود.

به گفته او، «درست است که بایدن عملکرد ضعیفی در زمینه مهاجرت داشته، سالخورده است و سیاست‌ها و ابتکاراتش تاثیر چندانی ندارند، اما مرد خوبی است و مانند آن دیگری (ترامپ) شرارت را عادی‌سازی نمی‌کند.»

دیگر حزب جمهوری‌خواهی در این کشور نداریم. چیزی که حزب جمهوری‌خواه بود، حالا، همان طور که دونالد ترامپ جونیور چند سال پیش گفته بود، حزب ترامپ شده است

«جیم سالیوان» جمهوری‌خواه ۵۲ ساله اهل ایالت ایندیانا می‌گوید در انتخابات اصلی به بایدن رای نمی‌دهد اما همچنین فکر می‌کند که ترامپ شخصیتی تفرقه‌انداز است.

سالیوان هنوز برای گزینه ماه نوامبر به تصمیم نرسیده است.

او معتقد است «نیکی هیلی» یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه، از شانس بهتری در قبال جو بایدن برخوردار است اما واضح است که او قرار نیست در رقابت‌های جمهوری‌خواهان دوام بیاورد.

سالیوان گفت: حتی دموکرات‌ها از جو بایدن راضی نیستند. اما نسبت به ترامپ، باید اوضاع را تغییر داد. در سال ۲۰۱۶، شرایط کمی متفاوت بود، او تازه‌کار بود و وضعیت امور بین‌المللی ثبات بیشتری داشت. الان موضوع این نیست.

از نظر او، افرادی که ترامپ برای همراهی در دولت خود انتخاب خواهد کرد نیز حائز اهمیت است و اگر او افرادی جدی و خبره را به کار بگیرد، نتیجه متفاوتی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha