• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611897
  • خبرنگار : 50071

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۹۰۰ مدرسه خراسان رضوی پذیرای زائران نوروزی هستند

۹۰۰ مدرسه خراسان رضوی پذیرای زائران نوروزی هستند
عکس آرشیوی است.

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص اسکان نوروز ۱۴۰۳ گفت: ۹۰۰ آموزشگاه در استان خراسان رضوی، پذیرای ۴۷ هزار زائر نوروز ۱۴۰۳ خواهند بود.

سید امیر شوشتری در تشریح اسکان نوروزی سال ۱۴۰۳ گفت: جهت میزبانی شایسته از زائرین آقا علی ابن موسی الرضا(ع) در نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی ضمن پیش‌بینی فعالیت‌های فرهنگی در این ایام جهت اسکان زائران، مطابق همه ساله حدود ۹۰۰ آموزشگاه با بیش از ۹۰۰۰ اتاق، با ظرفیتی حدود ۴۷ هزار نفر در سطح استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در مشهد ۶۱۰ آموزشگاه با ظرفیت ۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر و ۵ سالن ورزشی با ظرفیت ۱۲۵۰ نفر و در شهرستان‌ها نیز ۲۸۰ آموزشگاه با ظرفیت ۱۴ هزار نفر پذیرای زائران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در مجموع ۸۹۵ آموزشگاه با ظرفیت ۴۷ هزار نفر در استان خراسان رضوی به زائران خدمت‌رسانی می کنند.

وی به ۶۹۰ مرکز رفاهی در استان اشاره کرد و گفت: مراکز رفاهی در مشهد با ظرفیت ۳۴۰ نفر و در شهرستان‌ها با ظرفیت ۳۵۰ نفر پذیرای زائران هستند.

شوشتری افزود: ۳۰۰۰ نیروی اجرایی و ۴۸ پایگاه پذیرش در سطح استان جهت خدمت‌رسانی آمادگی خواهند داشت که از این تعداد ۸ پایگاه در سطح شهر مشهد فعال‌اند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، وی با اشاره به نصب بنرها و اطلاعیه‌های لازم در سطح شهر مشهد جهت راهنمایی زائران به پایگاه‌های اسکان گفت: در دو ایستگاه ورودی شهر از سمت نیشابور، تربت حیدریه و قوچان و همچنین در محل قرارگاه ستاد خدمات سفر مشهد در خیابان امام رضا(ع) نمایندگان آموزش و پرورش جهت ارائه راهنمایی‌های لازم مستقر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان احصاء نیازهای مدارس، تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس و ارتقاء درجه تعدادی از مدارس طرح اسکان را از اقدامات لازم جهت اسکان نوروزی عنوان کرد و افزود: جهت رفاه زائران عزیز با مراکز طبخ و توزیع غذای زائران (مراکز رفاهی و رستوران‌های مورد تایید در سطح شهر)، تعمیرگاه‌های خودرو مورد تایید در سطح نواحی و آژانس‌ها و پیک موتوری اطراف پایگاه‌های اسکان جهت دسترسی و خدمت رسانی بهتر هماهنگی صورت گرفته است.

وی راه‌اندازی بوفه پایگاه و تهیه نیازهای اولیه زائر، استقرار پزشک در پایگاه‌ها در صورت امکان و معرفی درمانگاه‌های فرهنگیان، پیش‌بینی تیم‌های تعمیراتی مدارس در نوروز با خدمات‌رسانی شبانه روزی، تجهیز و تقویت پایگاه‌های راهنمای زائر ورودی مشهد، برگزاری جلسات توجیهی ویژه سرایداران و مدیران اسکان مدارس، تهیه نقشه راهنمای شهر و اماکن تفریحی و گردشگری جهت استفاده زائران، برنامه‌ریزی جهت برگزاری نماز جماعت در پایگاه‌های اسکان، نصب بنر یا تراکت اطلاع رسانی ویژه کلاس‌ها با محتویات مفید اسکان را از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت اسکان نوروزی زائران بیان کرد.

شوشتری در پایان اظهار کرد: بخشنامه اسکان نوروز به نواحی، مناطق و شهرستان‌های استان با ضمائم و تراکت‌های مورد نیاز زائران ارسال شده است و زائران عزیز می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۴۸۵ انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha