• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402121611962
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا:

برای حفاظت از منابع طبیعی آستارا، کمبود نیرو داریم

برای حفاظت از منابع طبیعی آستارا، کمبود نیرو داریم

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با اشاره به کمبود نیروی کافی برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها در این شهرستان مرزی استان گیلان گفت: با وجود کوهستانی بودن منطقه و همچنین بازنشستگی نیروها، نیاز به تقویت و جذب نیروهای جدید داریم.

علیرضا قمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تعداد کم نیروها، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان را با چالش مواجه کرده است، اظهار کرد: به رغم کمبود نیرو، همه پرسنل با تمام توان در راستای صیانت از جنگل‌های منطقه در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نیروی حفاظتی در حال حاضر مسئول صیانت از اراضی جنگلی شهرستان آستارا هستند، افزود: وسعت اراضی ملی و جنگلی آستارا ۳۴ هزار هکتار از روستای و نه بین تا روستای قره سو است و جنگل‌های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا خواستار همکاری مردم به صورت افتخاری در طرح حفاظت از اراضی ملی با مشارکت در طرح همیار طبیعت شد و گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با ۲ واحد سر جنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و ۳۹ نیروی انسانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توزیع نهال برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار انجام می‌گیرد و در این رابطه جنگل‌کاری و نهال‌کاری در مناطق مختلف شهرستان و توزیع مردمی نهال ادامه دارد، افزود: همه باید در حفظ منابع طبیعی ملی مشارکت کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در صیانت از منابع طبیعی گفت: امروز حفظ منابع خدادادی و سرمایه‌های ملی بیش از هر زمان به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد.

قمی با بیان اینکه در این شهرستان ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد، اظهار کرد: در سطح شهرستان آستارا ۴۰۶ همیار طبیعت فعال هستند و در بخش همیار طبیعت در رتبه چهارم استان گیلان قرار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha