• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402121611984
  • خبرنگار : 50659

مدیر کانون‌های مساجد استان اردبیل اعلام کرد

گام‌های کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دهه چهارم فعالیت

گام‌های کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دهه چهارم فعالیت

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گام‌های کیفی در دهه چهارم فعالیت خود برخواهد داشت، گفت: همایش گرامیداشت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شعار «کانون های مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی» برگزار خواهد شد.

مصطفی آمون، ۱۶ اسفند در نشست خبری با خبرنگارن خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی، اظهار کرد: همایش گرامیداشت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شعار «کانون‌های مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی» با حضور مسئولان استانی به همراه با تجلیل از مدیران فعال کانون‌های مساجد استان اردبیل روز پنجشنبه، ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانوان برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای گروه‌های سرود کانون فرهنگی هنری، تجلیل از مادران قرآنی در قالب اجرای طرح لشکر فرشتگان، افتتاح کانون، رونمایی از آثار تولیدی در حوزه سرود و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر فرهنگی از جمله بخش‌های این همایش است.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای یک ساله در کانون‌ها از دیگر برنامه‌های پیشنهادهای است که به تناسب هر کانون به مناسبت تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا خواهد شد.

آمون خاطر نشان کرد: نصب بنر و پلاکارد در مسجد به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، تولید و انتشار کلیپ فعالیت‌های کانون و تجلیل از برگزیدگان و تلاشگران کانون و مسجد به صورت کانونی از دیگر فعالیت‌های اجرایی همزمان با تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: حضور اعضای کانون در نماز جمعه ۱۸ اسفندماه، اجرای محفل قرآنی، ایجاد ایستگاه ثبت‌نام اعضای جدید و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌ها است.

آمون تاکید کرد: ۶۵۱ کانون عمومی در سطح مساجد استان فعال هست که ۱۱ باب از این کانون‌ها در سال جاری تشکیل شده و هم اکنون بیش از ۴۶ هزار نفر عضو سامانه بچه‌های مسجد هستند.

وی ادامه داد: ۱۱۶ کتابخانه مخزن دار و ۶۱ کتابخانه باز به همت کانون‌ها در مساجد فعال است و ۵۰ کانون فرهنگی هنری به صورت تخصصی تربیت محور فعالیت می‌کند و ۲۷ کانون نیز مجری طرح رویش در سطح استان اردبیل هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: بیش از ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت، آموزشی‌های عمومی و تخصصی به صورت استانی در بخش‌های مختلف برگزار شده است.

آمون با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد بر محور عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح پایگاه قرآنی است، عنوان کرد: ۱۳۹ کانون مجری طرح پایگاه‌های قرآنی در سطح استان اردبیل هستند و بیش از ۷۳۱ نفر در مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» مشارکت داشتند.

وی اعلام کرد: ۳۳ گروه سرود با حضور اعضای نوجوان کانون های مساجد در سطح استان اردبیل تشکیل شده است که در سال جاری بیش از ۳۰۰ سرود در مناسبت‌های مختلف اجرا شد و ۱۰ سرود و ۲ نماهنگ توسط این گروه‌های سرود تولید و منتشر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اضافه کرد: اجرای طرح لشکر فرشته‌ها و تجلیل از مادران قرآنی و هزاران برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری از جمله برنامه‌های هست که به همت مدیران و فعالان مسجدی در سال جاری اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha