• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121611991
  • خبرنگار : 50355

معاون شهردار خبر داد

واکاری ۱۴۵ هزار درخت غیرمثمر در معابر اصلی مشهد

واکاری ۱۴۵ هزار درخت غیرمثمر در معابر اصلی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از واکاری حدود ۱۴۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در حاشیه معابر اصلی شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در مراسم روز درختکاری که امروز، ۱۶ اسفندماه در بوستان جهانشهر برگزار شد، عنوان کرد: مراسم نمادین روز درختکاری باید دیروز ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شد اما به دلیل تداخل با مانور استانداری این مراسم با یک روز تاخیر انجام شد.

وی افزود: در طول هفته درختکاری از هفتم اسفندماه تا امروز در تمام مناطق شهرداری و در هر منطقه جداگانه و با همکاری ادارات و با حضور قشرهای مختلف مردمی مراسم کاشت نهال برگزار شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: با توجه به مناسب بودن فصل شهرداری تا الان حدود ۱۴۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در حاشیه معابر اصلی واکاری کرده که در دل اینها حدود ۱۵۰۰ درخت قدیمی با سن چندساله است که اینها را با درختان خشک قدیمی حاشیه معابر جابه‌جا می‌کنیم تا ریتم فضای سبز حاشیه معابر نیز حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول این هفته نیز از شهروندانی که تمایل داشتند نهال رایگان مقابل منزلشان کاشته شود در سایت سازمان پارک‌ها ثبت‌نام کردیم و این طرح همچنان ادامه دارد و چنانچه شهروندان تا الان موفق نشدند می‌توانند درخواست کاشت درخت غیرمثمر مقابل منزلشان را در سایت ثبت کنند، همکاران ما از محل بازدید کرده و درخت را رایگان در اختیارشان قرار داده و محل کاشت درخت را نیز برایشان آماده می‌کنند.

یعقوبی ادامه داد: تعدادی از درختان هم درختان مثمر هستند که برای داخل منازل است و متفاوت‌تر از سال گذشته حدود ۶۳ هزار انواع درختان مثمر تامین کردیم و با شورای اجتماعی محلات ۴۴ تا از محلات حاشیه شهر که رابط بین ما و مردم محلات هستند هماهنگ کردیم که آن‌ها درخواست‌ها را ثبت و نهال‌ها را بین مردم پخش کنند.

وی افزود: تعدادی از شهروندان نیز درخواستشان این بود که باغ ویلاهایی در اطراف شهر دارند که نیاز به درختان لیبل‌دار ولی با قیمت مناسب دارند که بر همین اساس ، ۱۳ موقعیت در سطح شهر که بعضی جلو بازارهای شهرما است در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند درختان لیبل‌دار گواهی شده میوه را با ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد در رابطه با گونه‌های درختی که در پارک جهانشهر کاشته شد، گفت: گونه‌هایی که امروز کاشت شد انواع درختان سوزنی‌برگ و پهن‌برگ بود که بسیاری از اینها از جمله عناب و سنجد از درختان مثمری بود که مناسب با طرح مشاور جانمایی و کاشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha