• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121612131
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد در جمع سفرای کشورهای عضو ACD:

ایران خواستار تقویت مراودات راهبردی با کشورهای مشترک المنافع است

ایران خواستار تقویت مراودات راهبردی با کشورهای مشترک المنافع است

ایسنا/یزد استاندار یزد تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار حفظ و گسترش حداکثری حُسن همجواری با همسایگان، تقویت مراودات راهبردی با کشورهای مشترک المنافع و نیز همکاری‌ فرهنگی، اقتصادی و علمی با کشورهای دنیاست.

مهران فاطمی شامگاه چهارشنبه در ضیافت با سفرای کشورهای عضو ACD در یزد پایتخت گردشگری کشورهای عضو ACD در سال ۲۰۲۴ میلادی، اظهار کرد: به یزد، شهر گنبدها و مناره‌های سر به آسمان ساییده و بادگیرهای همیشه برافراشته، شهر انسان‌های خداجو که به حسینیه ایران شهره شده است، خوش آمدید.

وی با اشاره به بازدید سفرا از مسجد جامع یزد، حسینیه تاریخی امیرچقماق، باغ دولت آّباد و قنات زارچ، گفت: مشاهده کردید که تاریخ در یزد ساکن نیست بلکه جاری است لذا مقدم شما را به دیار تاریخ زنده و جاری جهان گرامی می‌دارم.

استاندار با تاکید بر این که در دولت جمهوری اسلامی ایران، اصل بر حفظ و گسترش حداکثری حُسن همجواری با همسایگان، تقویت مراودات راهبردی با کشورهای مشترک المنافع و نیز همکاری‌ فرهنگی، اقتصادی و علمی با کشورهای دنیاست، گفت: دولت ما بر این باور است که در سایه چنین ارتباطات ارزنده‌ای است که ملّت‌ها هویت و ویژگی‌های انسانی خود را بروز می‌دهند.

وی در ادامه گردشگری را از مهم‌ترین محورهای تعاملات حوزه فرهنگی و اقتصادی خواند که مورد توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فاطمی ضمن اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا (ACD)، عنوان کرد: یزد می‌تواند ضمن تقویت همبستگی  بین ایران و سایر کشورهای عضو ACD، کشور ایران را به اهداف مشخص شده در حوزه گردشگری نزدیک کند.

وی ادامه داد: در همین راستا، استان یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴، به منظور ایفای نقش خود در تعمیق همکاری‌های کشور عضو در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را پیش بینی و برنامه‌ریزی کرده  است.

استاندار یزد با اشاره به برخی از اهم این برنامه‎ها، تصریح کرد: میزبانی کنفرانس بین المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو  ACDدر محدوده زمانی ۳۰ آوریل تا اول می ۲۰۲۴ به عنوان مهمترین رویداد مجمع گفتگوی همکاری آسیا در حوزه گردشگری، برگزاری همایش تورگردانان و فعالان گردشگری کشورهای عضو ACD در محدوده زمانی  ۲۸ تا ۳۱ می ۲۰۲۴، آیین پاسداشت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴، برگزاری همایش بین‌المللی مرمت آثار تاریخی و معماری با حضور رؤسای مهم‌ترین دانشگاه کشورهای عضو در محدوده زمانی ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ از عمده ترین این رویدادهاست.

فاطمی در پایان ضمن خوشامدگویی مجدد، بهترین و ماندگارترین خاطرات را برای میهمانان کشورهایACD در شهر باستانی را آرزو کرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha