• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402121612140
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هفت ایده نوین صنعت سنگ کشور معرفی شد

ایسنا/اصفهان سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران از معرفی هفت ایده نوین و برتر در فراوری ضایعات و تولیدات صنعت سنگ کشور در رویداد علمی ایده‌های نوین خبر داد.

بهزاد جمالی، امروز(چهارشنبه، ۱۶ اسفند) در آیین اختتامیه رویداد علمی معرفی ایده‌های برتر صنعت سنگ ایران به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی تیران، اظهار کرد: رویداد استارتاپی ایده‌های نوین در صنعت سنگ ساختمان با هدف افزایش بهره‌وری تولید، کاهش خام فروشی سنگ، تولید محصولات سنگی با ارزش هنری، کاهش و استفاده بهینه از گِل سنگ، اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی از ضایعات سنگ برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان این‌که دبیرخانه این رویداد استارتاپی در دانشگاه علمی و کاربردی تیران تشکیل شده، افزود: پس از بررسی ایده‌ها و نظرات کارشناسی و ایده‌های نوین،  ۷ ایده حائز شرایط لازم بوده که برگزیدگان به معرفی و دفاع از آن پرداختند.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران دستاوردهای این رویداد را فرصتی برای رونق صنعت سنگ از نگاه نوآوری و رونق تولید بیان کرد و یادآور شد: فرصت‌ها و امتیازاتی که برای ایده‌های منتخب دیده شده که سرمایه‌گذاران از آن حمایت خواهند کرد و گواهی حضور در رویداد به شرکت کنندگان همراه با جوایز نفیس اهدا شد.

وی بهره‌گیری از ضایعات سنگ در تولید صنایع دستی، فرآوری ضایعات در زیباسازی شهری، مهندسی معکوس سنگ، فرآوری گل سنگ برای تولید محصولات سرامیکی، فیلتر پرس سنگ و تولید آجرنما از گل سنگ را از جمله ایده‌های برتر این رویداد استارتاپی بیان کرد.

جمالی با بیان اینکه شهرک تخصصی سنگ در تیران قرار گرفته، تصریح کرد: رضوانشهر قطب تولید سنگ استان در بخش‌های مختلف مختلف بوده که برخی از کارخانجات در سطح ملی نیز دارای شاخصه های تولیدی هستند.

به اعتقاد وی، خام فروشی آسیب جدی برای این حوزه بوده و باید فراوری محصولات سنگ و هم چنین بهره‌گیری از ضایعات آن به جای رهایی در محیط زیست مورد توجه و کار کارشناسی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران ادامه داد: رویدادهای استارتاپی و تعامل صنعتگران سنگ با دانشگاه می‌تواند فرصت‌های تولیدی و خدمت رسانی آنان را افزایش دهد و به پیشرفت اقتصادی و هم‌چنین ایجاد کسب و کارهای جدید کمک کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha