• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121712265
  • خبرنگار : 71402

جنجال افشای مکالمه نظامیان آلمانی؛

انتقاد آلمان از وزیر دفاع سابق انگلیس

انتقاد آلمان از وزیر دفاع سابق انگلیس

وب‌سایت پالتیکو گزارش داد، «میگل برگر» سفیر آلمان در بریتانیا، «بن والاس» وزیر دفاع سابق بریتانیا را بابت انتقاد از فایل صوتی فاش شده از افسران ارشد آلمانی در مورد حمله احتمالی به پل کریمه، متهم کرده و گفت: او در تله روس‌ها افتاده است.

به گزارش ایسنا، افشای فایل صوتی افسران آلمانی که در مورد حمله به پل کریمه دسیسه‌چینی می‌کردند، جنجال فراوانی به پا کرده است. این فایل، مکالمه افسران نیروی هوایی آلمان به ویژه ژنرال اینگو گرهارتز، فرمانده این نیروهاست.

این افسران درباره جزئیات عملیاتی و هدف‌گیری موشک‌های تاروس که ممکن است به اوکراین ارسال شوند، از جمله استفاده احتمالی از آنها علیه پل کریمه صحبت کردند. آنها همچنین در مورد راه‌هایی برای انکار احتمالی دخالت آلمان در چنین حمله‌ای صحبت کردند تا از ایجاد درگیری گسترده‌تر جلوگیری شود.

براساس گزارش پالتیکو، بن والاس که تا سال گذشته به‌عنوان وزیر دفاع انگلیس خدمت می‌کرد، آلمان را بابت درز اطلاعات امنیتی هدف حملاتش قرار داد و مدعی شد که این کشور «هدف نفوذ اطلاعات روسیه قرار گرفته و این نشان می‌دهد آنها نه امن هستند، نه قابل اعتماد.»

این سخنان اما واکنش سفیر آلمان را در پی داشت. میگل برگر، اظهارات والاس را «بسیار بی‌فایده» توصیف کرد.

میگل برگر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «این چیزی است که روسیه با انتشار این گفت‌وگوی تلفنی می‌خواهد. در پایان، این یک صحبت بسیار حرفه‌ای در مورد استفاده از موشک‌های دوربرد بود. اما ما باید مراقب باشیم که در دام ایجاد تفرقه نیفتیم و متأسفانه عده‌ای در این دام افتاده‌اند.»

سفیر آلمان در انگلیس همچنین به بی‌بی‌سی گفت «نیازی» نیست دولت آلمان عذرخواهی کند و نتایج اولیه تحقیقات در مورد علت افشای اطلاعات نشان می‌دهد که علت وقوع این حادثه «اشتباه فردی» یکی از افسران بوده است.

به گزارش راشا تودی، وزارت دفاع آلمان صحت این فایل ۳۸ دقیقه‌ای را تایید کرده است. این افشاگری در برلین رسوایی ایجاد کرده، جایی که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان آن را «موضوعی بسیار جدی» خواند و گفت که «با جدیت» در حال بررسی است. در پی آن، قانونگذاران آلمانی خواستار افزایش تلاش‌های ضد جاسوسی شدند و گفتند احتمالا دولت روسیه فایل‌های این چنینی بیشتری هم در اختیار دارد.

در همین حال، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه یکشنبه گفت مکالمه فاش شده نظامیان آلمانی ثابت می‌کند که آلمان برای جنگ با مسکو آماده می‌شود و افزود که ارتش آلمان حتی ممکن است بر خلاف میل رهبری غیرنظامی این کشور، درگیری ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha