• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121712287
  • خبرنگار : 50037

خدمات‌رسانی اورژانس همدان به ۱۴ هزار مصدوم در فصل زمستان

خدمات‌رسانی اورژانس همدان به ۱۴ هزار مصدوم در فصل زمستان

ایسنا/همدان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از خدمات‌رسانی اورژانس ۱۱۵ همدان به ۱۴ هزار و ۹۵ مصدوم و بیمار و تحت درمان قرار گرفتن این تعداد مددجویان از ابتدای دی‌ ماه تاکنون خبر داد.

دکتر محمدرضا شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از این تعداد خدمات‌رسانی انجام شده، تعداد ۱۱۶۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، ۳۳۱۰ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۹۶۱۶ مورد مربوط به بیماری‌ها از جمله بیماران قلبی، زنان زایمان، سکته‌های مغزی و تشنج بوده است.

وی تصریح کرد: از ۱۴ هزار و ۹۵ خدمات‌رسانی انجام شده طی مدت فوق به بیماران و مصدومان توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی در زمینه حوادث ترافیکی و غیرترافیکی و بیماری‌ها، تعداد کل خدمات ارائه شده در همدان ۴۶۸۳ مورد، بهار ۴۶۷ مورد، کبودراهنگ ۴۵۳ مورد، رزن ۱۷۸ مورد، تویسرکان ۸۰۶ مورد، فامنین ۱۵۷ مورد، نهاوند ۸۴۰ مورد، ملایر ۱۹۱۴ مورد و درگزین ۱۱۸ مورد بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی همدان در ادامه اعلام کرد: از ابتدای دی‌ماه تاکنون ۵۴ هزار و ۵۸۸ مورد تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ همدان برقرار شده که ۳۶۴۱ مورد مزاحمت تلفنی بوده و این امر به نوعی موجب اخلال در سایر مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

وی اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به علت اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد و باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بی‌مورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثه‌دیدگان بازی نشود.

شکوهی ادامه داد: برخی از این مزاحمت‌ها نیز منجر به مأموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدررفتن هزینه و سرمایه‌های ملی به علت تردد آمبولانس‌ها در مسیرها می‌تواند بارترافیکی را افزایش دهد و حادثه‌ساز باشد و نیز فرصت خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۵۴ هزار و ۵۸۸ مورد تماس برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ از ابتدای دی‌ماه تاکنون ۱۱ هزار و ۹۶۱ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس، ۲۲۰۲ مورد برای مشاوره پزشکی و ۳۶ هزار و ۷۸۴ مورد برای سایر موارد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha