• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121712297
  • خبرنگار : 50037

کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴۰۰ میلیون ریال در فامنین

کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴۰۰ میلیون ریال در فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی اظهار کرد: ۲۷۲۳  مورد بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و آرد و نان در سطح شهرستان انجام شده که ۷۱ پرونده شامل ۷۰ فقره تخلف صنفی و تعزیراتی به ارزش ۲۵۶۸ میلیون ریال و یک مورد کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴۰۰ میلیون ریال تشکیل و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به حوزه بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و آرد و نان شهرستان تصریح کرد: در سال‌جاری با همکاری فرمانداری و سایر اعضای کارگروه امنیت غذایی شهرستان در قالب گشت‌های مشترک، طرح‌های نظارتی و بازدیدهای موردی ۲۷۲۳ مورد بازرسی انجام شده است.

خزایی با بیان اینکه این تعداد بازرسی‌ها به تفکیک شامل  ۱۱۳۹ مورد در حوزه بازار و ۱۵۸  مورد در حوزه آرد و نان بوده است، اضافه کرد: طی این بازدیدها ۲۱۹ مورد تخلف مشاهده شده که ۱۴۸ مورد با تذکر و اخذ تعهد پایان یافته است.

وی هم چنین اضافه کرد: در سال‌جاری با همکاری پلیس اماکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق و ۵۰۸۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای خارج از شبکه کشف، ضبط و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

خزایی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه کارگروه امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان در شهرستان برگزار شده و ۵۹ مصوبه برای پیگیری و اجرای مصوبات به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

وی در بخش دیگری تأکید کرد: در سال‌جاری و تاکنون بیش از ۱۷۱ تن اقلام تنظیم بازاری شامل برنج، گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد، شکر و میوه شب عید با پیگیری‌های این مدیریت جذب و تحت نظارت مستقیم بازرسین در شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در کارگروه آرد و نان و با پیگیری‌های این مدیریت سه واحد نانوایی جدید در روستاهای فامنین راه‌اندازی شده است، بیان کرد: با احتساب این تعداد، واحدهای نانوایی فعال در شهرستان از محل دریافت آرد یارانه‌ای به ۶۴ واحد شامل ۲۹ واحد شهری و ۳۵واحد روستایی می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده سبب شد، ۱۹۸ تن آرد کسر شده واحدهای خبازی شهرستان مجددا شارژ شود، اضافه کرد: ۲۴ تن آرد مناسبتی نیز به مناسبت‌های عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و ایام اربعین جذب و به واحدهای خبازی تخصیص داده شده است.

خزایی در ادامه یادآور شد: سامانه تعاون برای توزیع هوشمند و سامانه‌ای مرغ گرم به منظور نظارت بر چرخه توزیع از تولید تا مصرف و جلوگیری از کمبود مرغ گرم و سوءاستفاده سوداگران در شهرستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، خزایی در پایان اظهار کرد: تحویل کارتخوان‌های هوشمند مرتبط با سامانه تعاون به ۱۳ واحد خرده‌فروشی مرغ گرم در شهرستان انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha