• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402121712303
  • خبرنگار : 50444

طرح محله تکانی در مرکز خراسان شمالی آغاز شد

طرح محله تکانی در مرکز خراسان شمالی آغاز شد

ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد از آغاز طرح محله تکانی در مرکز استان خبر داد.

مجید شادکام در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن عید نوروز، طرح محله تکانی در مرکز استان آغاز شده است تا سرزندگی بیشتری در شهر نمایان شود.

وی افزود: چهار محله هدف بر اساس جمعیت و سطح خدمات رسانی انتخاب شده است تا اکیپ‌های خدمات شهری اقدام به نظافت آن ها تا پایان اسفند ماه کنند.

وی با بیان اینکه خدمات مستمر در حوزه خدمات شهری به صورت روزانه در تمام سطح شهر انجام می‌شود، تاکید کرد: طرح خانه تکانی در واقع یک طرح ویژه محسوب می‌شود تا بر اساس آن شاهد تمیزی بیشتر بعضی محلات و تغییر محسوس در پاکیزگی محیط آن باشیم.

شادکام گفت: با توجه به اینکه در نزدیکی فرا رسیدن نوروز و پایان سال جاری هستیم با هدف سرزندگی در سطح شهر، نظافت کامل و اساسی در بعضی محلاتِ کمتر برخوردار آغاز شده و طرح محله تکانی در آن ها انجام می شود.

وی ادامه داد: محلات ناظرآباد، اقبال و وحدت از جمله محلاتی هستند که قرار است خدمات این طرح را تا پایان سال دریافت کنند. نیروهای ما نیز به صورت گروهی این اقدام را انجام می دهند.

به گفته وی، برداشت زباله‌ها، رفت و روب و شست و شوی مبلمان شهری، علائم ترافیکی و مخازن زباله از جمله اقداماتی است که در این محلات در قالب طرح محله تکانی انجام می‌شود.

شادکام گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر پاکبان در سطح شهر بجنورد فعالیت می‌کنند که حدود ۵۰ نفر از آنها جزو پرسنل شهرداری محسوب می‌شوند و ظرف یکی دو سال آینده نیز بازنشست خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر براساس استانداردها با کمبود حدود ۸۰ نفر پاکبان روبه رو هستیم که این موضوع طی یکی دو سال آینده بیشتر خودش را نشان می‌دهد؛ لذا باید به دنبال واگذاری خدمات نظافت شهر به بخش خصوصی و حل این مشکل باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha