• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121712446
  • خبرنگار : 30147

نجات جوان ۱۳ ساله دچار گازگرفتگی از مرگ حتمی

نجات جوان ۱۳ ساله دچار گازگرفتگی از مرگ حتمی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی جان یک جوان ۱۳ ساله که دچار مسمومیت با گاز منو کسید کربن شده بود از مرگ حتمی نجات یافت.

 ابوالفضل اسدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه توسط نجاتگران آتش‌نشانی نوجوان ۱۳ ساله از طبقه دوم مجتمع مسکونی که دچار گازگرفتگی شده بود نجات یافت، اظهار کرد: این حادثه در یکی از منازل مسکونی واقع در بلوار آموزگار رخ داد.

وی تصریح کرد: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام اینکه پسر ۱۳ ساله‌اش در منزل مسکونی‌شان بیهوش شده و به تماس‌ها و زنگ زدن آنها از مقابل منزل جواب نمی‌دهد، بلافاصله یک تیم از نجاتگران ایستگاه شهید صدیقی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ادامه داد: به محض رسیدن نجاتگران به محل حادثه، بلافاصله به پشت‌بام مجتمع مسکونی یاد شده رفته و با استفاده از طناب پایین آمده و از طریق بالکن وارد منزل شدند.

وی گفت: با ورود نجاتگران آتش‌نشانی به داخل منزل مشخص شد که این نوجوان ۱۳ ساله احتمالاً بر اثر گازگرفتگی بیهوش شده و به خواب عمیقی فرو رفته که پس از رسیدن والدینش وی را از خواب بیدار کرده و از سلامتش اطمینان حاصل کردند.

اسدی در ادامه با بیان این که گاز مونواکسید کربن از اجاق‌ها، وسایل گازی پخت و پز، دستگاه‌های حرارتی و هنگام سوزاندن چوب و زغال متصاعد می‌شود، افزود: اگر گاز سمی مونواکسید کربن در یک فضای محصور و بدون تهویه جمع شود، بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود.

وی با تأکید بر این که باید قبل از سرد شدن هوا با رعایت دقیق نکات ایمنی و صرف زمان کافی، وسایل گرمایشی راه‌اندازی شود، اظهار کرد: بی‌احتیاطی در نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی منجر به خطرات ناشی از گازگرفتگی، مسمومیت با مونوکسید کربن و علاوه بر آن انفجار و سوختگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور علائم مسمومیت با مونواکسید کربن را خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha