• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402121712495
  • خبرنگار : 71533

سردار حاجی‌زاده:

سدهای فناوری در حوزه فضایی شکسته شده است

سدهای فناوری در حوزه فضایی شکسته شده است

فرمانده هوافضای سپاه گفت: پیشرفت‌ها در حوزه‌ هوافضا به گونه‌ای است که ه خصوص در حوزه فضایی سدهای فناوری شکسته شده است.

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی زاده در حاشیه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در خوزستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت‌های فضایی اظهار کرد: پیشرفت‌ها در حوزه‌ هوافضا و موشکی مستمر است و به موقع خود اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما به خصوص در حوزه فضایی سدهای فناوری شکسته شده است و پیشرفت‌ها در این زمینه در آینده با سرعت بیشتر و موفقیت‌ها با فاصله کمتری ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی با بیان این‌که «جوانان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند وآینده متعلق به آنان است» خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم آن‌چه در تاریخ انقلاب از دستآوردها و توانمندی‌ها شاهد بوده‌ایم به صورت عملی در برابر تبلیغاتی که باور جوانان ما را هدف گرفته است، به این عزیزان نشان دهیم. ما وظیفه آگاه‌سازی نسل آینده‌ای را داریم که اگر بخواهند صاحب مسئولیت شوند نسبت به گذشته آگاه و نسبت به آینده امیدوار باشند.

وی هم‌چنین درباره توسعه امکانات راهیان پیشرفت و امید در کشور با بیان این‌که « از سال گذشته در این زمینه اقدام شده است» خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی، آذربایجان، تهران، خوزستان ، هرمزگان و کاشان این امر نهادینه شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک دولت در صدد توسعه آن است، چون پرداختن به این موضوع ضرورتی است که مورد غفلت قرار گرفته و باید با جدیت دنبال شود.

در حوزه پهپاد جزو سه کشور برتر دنیا هستیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بازدید از پایگاه پهپادی هوافضای سپاه پاسداران در موقعیت حضرت علی اکبر (ع) هم اظهار داشت: سفر اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور با سفرهای دیگر تفاوت دارد؛ شما دانش آموزان سمپاد به مناطق جنگی، مناطقی که هشت سال عزیزان ما در دوران دفاع مقدس جانانه دفاع کردند و ذره‌ای از خاک جمهوری اسلامی ایران جدا نشد، سفر کرده‌اید؛ یک طرف جنگ هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران با توکل بر خدا بود و در طرف دیگر صدام با کمک آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی بود.

وی گفت: امروز جنگ علاوه بر حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روش جدیدی دارد. این روش جدید، جنگ رسانه است؛ محیط جنگ رسانه مشخص نیست. نمی‌توانیم بگوییم محیط آن خوزستان است یا تهران، فضای آن ذهن‌ها و مغزها است؛ این جنگ باورها را جا به جا می‌کند. شما دانش آموزان و جوانان باید نسبت به جنگ و روش‌های آنها کاملاً مسلط باشید چراکه فضای مجازی و رسانه از حوزه‌های این جنگ است.دشمنان در زمین نتوانستند حریف ملت ایران بشوند، محیط جنگ را تغییر داده اند و می‌خواهند روی ذهن‌ها کار کنند و دهه هشتادی و هفتادی‌ها در این فضا باید دشمن را شکست بدهند. 

وی افزود: در حوزه نظامی کشور واکسینه و بیمه شده و اگر این پایگاه پهپادی که امروز از آن بازید کردید در دوران دفاع مقدس بود، جنگ به هشت سال نمی‌کشید، بلکه در دو سال تمام می‌شد. جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها به تراز بالایی رسیده و در حوزه پهپاد جز سه کشور برتر دنیاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha