• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121712514
  • خبرنگار : 50035

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد

تخریب شبانه خانه «اقبالیان» همدان/ عاملان تخریب تحت پیگرد قرار می‌گیرند

تخریب شبانه خانه «اقبالیان» همدان/ عاملان تخریب تحت پیگرد قرار می‌گیرند

ایسنا/همدان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: متأسفانه ملک واجد ارزش اقبالیان واقع در خیابان جهان‌نمای همدان، توسط مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت که عامل یا عاملان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: بررسی موضوع و جلوگیری از خطرهای احتمالی تخریب این بنا، با اعزام نیروهای یگان حفاظت و نیروهای فنی در جهت رفع خطر برای عابران و ساکنان منطقه به محل انجام شد.  

وی مطرح کرد: با همکاری واحد حوادث شهری شهرداری همدان صبح امروز( پنجشنبه ۱۶ اسفند) با اعزام بیل مکانیکی عملیات رفع خطر از بالکن کاملا تخریب شده و دیوار بیرونی ملک که احتمال ریزش فراوان داشت،  انجام شد که این عملیات به منظور جلوگیری از خطرات جانی برای عابران در پی سقوط دیوار صورت پذیرفت. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، معصوم‌ علیزاده افزود: بنای اقبالیان به علت معماری منحصربفرد و در پی درخواست فعالان میراث‌ فرهنگی در سال ۱۴۰۰ در فهرست بناهای واجد ارزش میراث‌ فرهنگی ثبت و به مالکان نیز ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: برای این تخلف محرز توسط واحد حقوقی اداره‌کل پرونده حقوقی تشکیل شده و باید گفت تخریب بناهای واجد ارزش و ثبت آثار ملی جرم بوده و به طور قطع با متخلفان برخورد و نسبت به پیگیری قانونی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۸ ۰۳:۵۹

میراث‌فرهنگی باید برای‌خرید‌ ملک از‌مالک‌یا‌مالکان اقدام می‌کرد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۸ ۰۷:۱۹

اول توضیح بدین خانه اقبالیان متعلق به چه کسی بود و اقبالیان کیست بعد بفرمایین تخریب شد که ما بدونیم خانه چه کسی با چه ارزشی تخریب شده

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۸ ۱۳:۳۸

همینو بگو

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۷

خودتون میگید توسط مالک یا مالکانش تخریب شد!

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۱:۰۷

لطفا به این نکته دقت کنید اونیکه مجوزشو صادر کرده مجرم اصلیه نرید یهویی همه چیزو بندازید گردن پیمانکار و خواهشن پیگرد فقط به منجر به تدکر نشه باید تمام خسارت برگرده و سو استفاده از پست مدیریتی هم لحاظ بشه