• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402121712580
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

بازدید وابستگان نظامی خارجی از دانشگاه افسری امام علی(ع)

بازدید وابستگان نظامی خارجی از دانشگاه افسری امام علی(ع)

وابستگان نظامی خارجی ۳۰ کشور، از دستاوردهای علمی، پژوهشی و دفاعی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، وابستگان نظامی خارجی ۳۰ کشور دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه افسری امام علی(ع) با امیر سرتیپ دوم علی مهدوی فرمانده این دانشگاه دیدار و از دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دفاعی دانشجویان این دانشگاه بازدید کردند.

در این بازدید «اسلاو ومیر کولتون» رئیس انجمن وابستگان نظامی مقیم ایران در جمع فرماندهان و وابستگان نظامی مهمان، گفت: آموزش و تربیت یکی از مسائل اصلی آمادگی دفاعی به منظور انجام ماموریت ها است؛ نظامیان آموزش دیده با هدف متحمل شدن تلفات کم در صحنه نبرد، باید توانایی استفاده از تجهیزات به‍روز و مدرن، آگاهی بیشتر از تهدیدات و نحوه برخورد با آنها را  داشته باشند، بنابراین آموزش و تربیت نظامی رکن و اساس نیروهای مسلح مدرن است.

وی با بیان اینکه فرماندهی در ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر کشورها توجه زیادی به مسائل تربیتی و آموزشی در سطوح مختلف دارد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی به تربیت و آموزش دانشجویان و فرماندهان در سطوح مختلف دارد تا ماموریت ها را در شرایط گوناگون به خوبی انجام دهد.

رئیس انجمن وابستگان نظامی مقیم ایران اظهار کرد: برای موفقیت در چالش‌ها و نبردهای مدرن، ارتش‌های مختلف به افسرانی نیاز دارند که قابلیت فرماندهی و هدایت مطابق با دکترین کشورهای مختلف را داشته باشد.

وی گفت: درگیری های نظامی اخیر به ما نشان می دهد که چقدر آموزش می تواند مهم باشد و  چه نقش مهمی در فرماندهی میدان نبرد ایفا کند.

«اسلاو ومیر کولتون» به اهمیت و نقش فرماندهان و اساتید در دانشگاه افسری اشاره کرد و افزود: انجمن وابستگان نظامی در تهران به درستی آگاه است که چه بار سنگینی بر دوش اساتید نظامی، نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها وجود دارد تا افسران را در راستای انجام ماموریت‍های آینده آماده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۸ فوریه روز "ورزش نظامی" اشاره و تصریح کرد: این روز یکی از مهمترین روزها برای نیروهای مسلح کشورهای مختلف است. بعد از جنگ جهانی دوم، جهان به یک صلح پایدار و ارتباط دوستانه بین نیروهای مسلح کشورهای مختلف نیازمند است.

«اسلاو ومیر کولتون» ضمن تشکر و قدردانی از فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) به خاطر برنامه ریزی در خصوص بازدید از دانشگاه، اظهار کرد: شورای ورزشی نظامی بین المللی (سیزم) باور دارد که ورزش مهم‌ترین راه برای برقراری صلح و اتحاد بین نیروهای مسلح است تا به جای آنکه در میدان نبرد با هم بجنگنند، با یک دیگر در مسابقات ورزشی رقابت کنند؛ ورزش زمینه‌ای را فراهم می کند تا جهان به یک صلح پایدار برسد.

امیر سرتیپ دوم حسین امیدی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز در جمع فرماندهان و وابستگان خارجی کشوهای دوست و هم پیمان مقیم تهران در دانشگاه افسری امام علی(ع) گفت: ورزش روح شجاعت، از خود گذشتگی، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقویت می کند.

امیر سرتیپ دوم امیدی داشتن آمادگی جسمانی را از جمله فاکتورهای موفقیت در انجام ماموریت‌ها در ارتش خواند و افزود: نگاه و پرداختن اصولی به ورزش، اثرات مثبت فراوانی در پرورش جسم و آرامش روح به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان (سیزم) را در راستای استحکام روابط دوستانه و تعامل با کشورهای دوست و هم پیمان، مثبت ارزیابی کرد و گفت: تداوم این فرایند به منظور تحقق شعار «دوستی از طریق ورزش» گامی ارزنده در تبادل پیام صلح و دوستی در جهان خواهد بود.

این بازدید به مناسبت سالروز مسابقات «سیزم» و در جهت ارتقای صلح و امنیت پایدار جهانی هرساله به میزبانی کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۸ ۰۰:۵۲

🌹🌹🌹🌹🌹

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۰۸:۱۹

سلام 🌹 خدا قوت به رزمندگان اسلام.