• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402121712618
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رییس سازمان برنامه و بودجه:

تعداد تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم به ۱۵۰ هزار تخت رسیده است

تعداد تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم به ۱۵۰ هزار تخت رسیده است

ایسنا/مرکزی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز تخت های بیمارستانی به بالغ بر ۱۵۰ هزار تخت رسیده که در شروع دولت حدودا ۱۳۰ هزار تخت بود.

داوود منظور ۱۷ اسفندماه در حاشیه افتتاح بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) خمین در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از دو شهرستان زرندیه و خمین اظهار کرد: در خمین ضمن اینکه از یک کارخانه بسیار مدرن و خودکار در حوزه تولید پنل های خورشیدی بازدید شد، بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه(س) را نیز افتتاح کردیم.

وی افزود: این بیمارستان از تمام استانداردهای روز برخوردار است و امید است نیاز شهرستان خمین را تامین کند. ارزش روز این بیمارستان بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و بعد از ۱۳ سال که از آغاز ساخت آن می گذرد، به همت وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و یکی از انتظارات مردم خمین محقق شد.

منظور گفت: امروز خمین علاوه بر اینکه یک قطب کشاورزی پیشرفته محسوب می شود و علاوه بر جذابیت های تاریخی که دارد به یک قطب صنعتی هم تبدیل شده و با خدماتی که دولت در حوزه درمان و آموزش عالی ایفا می کند، امید است این شهرستان آنگونه که در شان مردم است خدمات شایسته را از دولت دریافت کند.

وی یکی از سیاست های دولت را تامین نیروی انسانی متخصص برای بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: مجوز جذب بالغ بر ۲۵ هزار پرستار را صادر و اعتبار لازم را تامین کردیم که عملیات جذب آنها آغاز شده است، همچنین مجوز جذب دو هزار کادر هیات علمی را برای دانشگاه های علوم پزشکی صادر کرده و تامین اعتبار کرده ایم که فرایند جذب آنها در دست اقدام است و امید است با اضافه شدن این میزان نیروی انسانی جدید و متخصص، بیمارستان ها بتوانند در سقف ظرفیتی که به لحاظ کالبدی دارند به مردم خدمات بدهند.

منظور اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش شد که تمام بیمارستان هایی که نیمه ساخت بودند و می توانند به بهره برداری برسند با اولویت تکمیل شوند. امروز تخت های بیمارستانی به بالغ بر ۱۵۰ هزار تخت رسیده که در شروع دولت حدودا ۱۳۰ هزار تخت بود و این مهم نشان می دهد که تکمیل بیمارستان های نیمه تمام با سرعت و به خوبی در حال انجام است، البته وزارت بهداشت با توجه به رویکردهایی که رییس جمهور دارد علاوه بر درمان به مسئله بهداشت هم توجه ویژه دارد.

وی گفت: امسال طرح بسیار مهمی در حوزه بهداشت انجام گرفت که غربالگری عمومی بود و بالغ بر ۴۵ میلیون نفر در این طرح شرکت کردند و در شاخص های مهم سلامت از جمله فشار خون و قند مورد غربالگری قرار گرفتند. ما امیدواریم که معاونت بهداشت وزرات بهداشت هم همپای بخش درمان بتواند خدمات گسترده را بویژه در حوزه استفاده از ظرفیت مراقبین و مراکز بهداشتی در شهرها و روستاها در کنار بیمارستان ها، ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha