• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121712681
  • خبرنگار : 50037

الویری: جلسات متن‌خوانی برای معرفی سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار شود

الویری: جلسات متن‌خوانی برای معرفی سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار شود

ایسنا/همدان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم قم گفت: اگر چه دانشگاه و خیابان به نام سیدجمال داریم اما سیدجمال‌الدین اسدآبادی در کشور غریب بوده و چندان شناخته شده نیست.

دکتر محسن الویری در حاشیه همایش بیدارگر مشرق زمین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما معمولاً درباره شخصیت‌ها به صورت عمده به یک شناخت‌های شعارگونه و سطحی بسنده می‌کنیم و شناخت ما از یک مرحله بیشتر فراتر نمی‌رود.

وی افزود: سیدجمال در کشور ما شناخته شده نیست گرچه دانشگاه و خیابان به اسم او هست و کتاب‌هایی به نام او تألیف شده اما در فرهنگ نه توده مردم و نه فرهنگ نخبگانی جایگاه روشنی ندارد البته شاید جای خیلی گلایه نباشد.

الویری ادامه داد: راه‌های بسیاری برای شناخت فرهنگ، اندیشه و مرام سیدجمال‌الدین اسدآبادی وجود دارد از جمله اینکه یک مرکز ویژه سیدجمال تأسیس شود و این مرکز هم‌ کار علمی و هم کار فرهنگی انجام دهد.

وی کارهای علمی را شامل کار پژوهشی، مطالعاتی، گردآوری اسناد و تحلیل اسناد برشمرد و بیان کرد: در رابطه با اقدامات فرهنگی نیز به طور مثال می‌توان مسابقات سالانه مقاله‌نویسی در حد پایه دبیرستان برای دانش‌آموزان برگزار کرده و به ناچار و خود به خود دانش‌آموزان جذب مطالعه و آشنایی در رابطه با سیدجمال می‌شوند و با این اقدام می‌توانیم ترویج فرهنگ را داشته باشیم.

الویری برگزاری جلسات متن‌خوانی را راه دیگر اقدامات فرهنگی برای معرفی سیدجمال دانست و گفت: در این رابطه اساتید در یک مرکز ویژه سیدجمال کتاب‌های او را متن‌خوانی کنند و دانش‌آموزان را با متن مجموعه‌ها و یا کتاب‌های سیدجمال آشنا سازند چراکه سیدجمال قلم سنگین و قاجاری دارد و با متن‌خوانی این کتاب‌ها دانش‌آموزان بیشتر با قلم سیدجمال آشنا خواهند شد، ضمن اینکه رساله نیچریه سیدجمال را یقین دارم برخی کلمات آن را اساتید هم نمی‌توانند به سادگی تلفظ کنند و این متن‌خوانی از نقش مؤثری در آشنایی با کتاب‌های سیدجمال برخوردار خواهد بود.

الویری همچنین با تأکید بر نمادسازی از طریق انواع مختلف چون مگنت‌ها و جا سوئیچی‌ها برای معرفی سیدجمال گفت: نمادسازی از شخصیت‌ها در بسیاری از کشورهای مختلف متداول بوده و کشور ما نیز برای معرفی شخصیت‌های مختلف می‌تواند از این روش استفاده کند.

وی یادآور شد: برگزاری نشست‌های هفتگی در رابطه با سیدجمال زیرنظر فردی که آگاهی مناسب و خوبی در رابطه با سیدجمال دارد نیز راهکار دیگر فرهنگی برای شناخت و معرفی او به جامعه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha