• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121812872
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان:

تربیت هنرمندان متعهد مسجدی هدف کانون‌های مساجد همدان است

تربیت هنرمندان متعهد مسجدی هدف کانون‌های مساجد همدان است

ایسنا/همدان مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه تربیت هنرمندان متعهد مسجدی هدف ماست، گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم از طریق مساجد هنرمندان ارزشی تحویل جامعه دهیم تا ارتقاء ارزش‌های دینی، اسلامی و مذهبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی عزیزی جمعه ۱۸ اسفند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: در سال ۱۳۷۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای اجرایی کرد که در مساجد کشور مراکز کانون‌های فرهنگی هنری تأسیس شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه جذب جوانان و ارتقاء سطح فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌هایی دارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و رشد کرد و نقش آن بسیار حائز اهمیت است.

عزیزی با بیان اینکه در ابتدای تأسیس کانون‌های مساجد در استان ۱۲ کانون شروع به فعالیت کرد و اکنون تعداد کانون‌ها در استان به بیش از ۶۰۰ کانون رسیده و همه آنها ثبت شده است، افزود: اگر در مساجد کار تشکیلاتی انجام ندهیم کار فرهنگی قابل قبول ارائه نخواهد شد در این راستا ستاد کانون‌های مساجد استان در سال‌های گذشته رتبه‌های اول تا سوم کشوری را به دست آورد و در حال حاضر نیز در جهت رشد و ارتقاء کانون‌ها فعالیت‌های متنوعی در حال اجرا دارد که از جمله آن می ‌توان به تأسیس کانون‌های تخصصی ویژه خواهران اشاره کرد.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه کانون‌های مساجد اقدام به تأسیس کانون‌های تخصصی ویژه خواهران کرده است که در نخستین گام ۳۰ کانون در استان همدان تاسیس شد و در تلاش هستیم این تعداد به ۱۰۰ کانون ارتقاء یابد، ادامه داد: دو فعالیت را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه در حال انجام است به طوری که فعالیت و تأسیس گروه‌های مختلف سرود در مساجد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جوانان از طریق سرود وارد مجموعه‌های مساجد و جذب فعالیت‌های این نهاد می‌شوند و خوشبختانه در استان گروه‌های سرود خوبی فعال هستند که در کشور نیز حرف اول را می‌زنند.

عزیزی تأسیس گروه‌های نمایشی تئاتر شبستان را از دومین فعالیت‌های مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این روزها برشمرد و گفت: در حال حاضر اختتامیه نمایش تئاتر شبستان در تهران در حال برگزاری است و در استان‌ها نیز طرحی پیگیری می‌شود که تلاش می‌کنیم از طریق تئاتر شبستان مفاهیم، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی را در مساجد اجرایی و ترویج دهیم تا در آینده هنرمندان متعهد مسجدی تحویل مساجد و جامعه شوند.

‌وی با بیان اینکه هنر نمایش بچه‌های مسجد از تحولات کانون‌های مساجد است، مطرح کرد: از فعالیت‌های کانون‌های مساجد این است که کانون‌های تخصصی راه‌اندازی شده‌اند که می‌توان به کانون تخصصی قرآن، نمایش و خواهران با هدف جذب حداکثری نسل جوان به مساجد اشاره داشت.

عزیزی با اشاره به اینکه مساجد باید هیأت امنای به‌روز و همراه داشته و در راستای اعتلای فرهنگ و هنر مسجدی همکاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نگاه ما به کانون‌های مساجد این است که در آینده بتوانیم هنرمندان ارزشی تحویل جامعه دهیم تا ارتقاء ارزش‌های دینی، اسلامی و مذهبی از طریق هنرمندان مسجدی و متعهد به مسجدی در جامعه ترویج یابد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha