• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121812878
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان مطرح کرد

زبرخان آماده خدمت‌رسانی به زائران ماه رمضان و نوروز

زبرخان آماده خدمت‌رسانی به زائران ماه رمضان و نوروز

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: مسئولان شهرستان زبرخان آماده خدمت‌رسانی به زائران ماه رمضان و نوروز هستند.

حامد سلیمانی در حاشیه جلسه هماهنگی و مانور سلامت نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمامی کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان بهداشتی شهرستان زبرخان در ایام نوروز ۱۴۰۳ در آماده‌باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروزی در کنار خانواده‌های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقاء سلامت مردم و زائران و مسافران منطقه هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با بیان اینکه اهمیت فعالیت‌های حوزه بهداشت در سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: نقش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به عنوان سربازان عرصه بهداشت و سلامت، در پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و مسمومیت‌های ناشی از مصرف آب و غذای آلوده که می‌تواند سلامتی بسیاری از آحاد جامعه را به خطر بیندازد، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص شهرستان و حضور مسافران و زائران آقا علی بن موسی الرضا (ع)، در این منطقه و همزمان شدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سلیمانی اظهار کرد: تمامی کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر شهرستان زبرخان خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی و زائران آقا علی بن موسی الرضا (ع) که همزمان با ماه مبارک رمضان راهی این خطه می‌شوند، مهیا کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه سلامت و امنیت مسافران اولویت مهم سفرهای نوروزی است، افزود: مسئولان شهرستان زبرخان آماده خدمت‌رسانی به زائران ماه رمضان و نوروز هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان خاطرنشان کرد: طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی، از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح در تشدید نظارت‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، اماکن تفریحی _ زیارتی، مراکز و اماکن حساس و بین‌راهی، مساجد و محل‌های اسکان توسط کارشناسان بهداشت انجام می‌شود.

سلیمانی گفت: همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، انجام نمونه‌برداری مواد غذایی از مراکز تهیه و توزیع و انجام بازدیدهای مشترک با دستگاه‌های اجرایی و... از برنامه‌های این طرح است؛ که در همین راستا تیم‌های بازدید صبح و عصر در روزهای تعطیل و غیر تعطیل نسبت به تشدید نظارت‌های بهداشتی اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات بهداشتی درمانی و مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به موقعیت منطقه و افزایش تردد مسافران نوروزی رعایت موارد بهداشتی برای تأمین سلامت مواد غذایی و عرضه مواد غذایی سالم ضروری است.

وی موضوع تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مجتمع‌ها و مراکز بین راهی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، محل‌های اسکان و مراکز تفریحی زیارتی توسط کارشناسان بهداشت محیط را مطرح و رسیدن به هدف تأمین سلامت مسافرین نوروزی را فقط با همکاری و حضور پر رنگ دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان دانست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با اشاره به اهمیت خدمات سفر و تشدید نظارت‌ها، بر ضرورت تشکیل تیم‌های مشترک از مراکز حساس و اقامتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha