• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121812945
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات مطرح کرد

تنها راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی مشارکت دادن آحاد مردم

تنها راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی مشارکت دادن آحاد مردم

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: تنها راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی مشارکت دادن آحاد مردم است.

علی صلاحی در حاشیه آیین درختکاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با کاشت درخت، فرهنگِ حفاظت از طبیعت را گرامی می‌داریم، افزود: تمام آحاد جامعه باید حفاظت از این نعمت الهی را وظیفه خود بدانند و در حفظ و نگهداری آن به عنوان یک تعهد انسانی و معنوی پایبند و کوشا باشند.

وی تنها راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی را مشارکت دادن آحاد مردم دانست و گفت: باید هر فرد خود را یک محیط‌بان، جنگلبان، حافظ محیط‌زیست و منابع طبیعی بداند.

فرماندار کلات حفاظت از محیط‌زیست و عرصه‌های منابع طبیعی را تنها وظیفه منابع طبیعی و محیط‌زیست ندانست و افزود: تخریب محیط‌زیست و آسیب رساندن به آن ناشی از عدم آگاهی انسان است.

وی اذعان کرد: اگر بتوانیم درختکاری را به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنیم قطعاً شاهد استقبال عموم مردم در راستای توسعه منابع طبیعی خواهیم بود. از سویی با توجه به بروز گرد و غبار در برخی نقاط با کاشت درخت و ایجاد مرتع می‌توان از حرکت گرد و خاک جلوگیری کرد.

صلاحی با بیان اینکه شهرستان کلات باداشتن حدود ۴۵ هزار هکتار جنگل به نوعی ریه‌های خراسان بزرگ محسوب می‌شود، تصریح کرد: بزرگترین جنگل پسته وحشی خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد.

وی اظهار کرد: باید این موهبت الهی را قدر بدانیم؛ امیدوارم با کمک و همراهی مردم شریف شهرستان کلات بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت، شهرستانی سرسبزتر از گذشته داشته باشیم.

فرماندار کلات گفت: درختان نمادی از زندگی و امید هستند، با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی کلات عزیز و زیبا، شهرمان را به عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های بعد حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مردمی تولید و کشت یک میلیارد نهال در طول ۴ سال که از سال گذشته به دستور ریاست جمهور آغاز شد، برای تولید نهال حدود ۴۰۰ کیلو از بذور جنگلی توسط منابع طبیعی و همیاران طبیعت جمع‌آوری و نهالستان ارس هزار مسجد را راه‌اندازی نمودند.

صلاحی اذعان کرد: در اجرای این طرح مردمی نهال‌هایی مانند پسته وحشی، زرشک، انجیر، زالزالک، آلبالو وحشی، سماق و انواع درختان جنگلی را تولید و در حال کشت در عرصه‌های جنگلی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha