• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121812985
  • خبرنگار : 71621

متحد پوتین: تسلیم شدن اوکراین تنها راه پایان جنگ است

متحد پوتین: تسلیم شدن اوکراین تنها راه پایان جنگ است

الکساندر دوگین، فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی به العربیه انگلیسی گفت که تسلیم اراضی اوکراین و توقف ارائه تسلیحات به این کشور «تنها راه» پایان جنگ روسیه است.

به گزارش ایسنا، دوگین که یکی از متحدین اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه محسوب می‌شود، عنوان کرد که «بی‌مسئولیتی سیاست‌مداران غربی» باعث و بانی میزان بالای تهدیدات هسته‌ای در طرفین درحال جنگ و همسایگان‌شان است.

وی عنوان کرد که «جنگ هسته‌ای تاکنون هیچ‌گاه از این به ما نزدیک‌تر نبوده است» چراکه «ایدئولوژی حاکم در غرب - که جهانی شدن و لیبرالیسم است -  هیچ دیدگاه مخالفی را نمی‌پذیرد.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ژوئن ۲۰۲۳ پیش از ارسال جت‌های F-۱۶ به اوکراین هشدار داده بود که ارائه جت‌هایی که توانایی حمل تسلیحات هسته‌ای داشته باشند، باعث تشدید جنگ خواهد شد.

دوگین در این رابطه توضیح داد: هشدار لاوروف به این دلیل بود که ما نمی‌دانیم آیا این جنگنده‌ها که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند حامل این سلاح‌ها هم هستند یا نه. این اقدامات ممکن است باعث شود که روسیه در برخی مسائل از راهبرد تسلیحات هسته‌ای در اوکراین یا لهستان استفاده کند.

وی تصریح کرد که هیچ راهی برای تشخیص اینکه جت‌های F-۱۶ درحال حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند یا نه وجود ندارد و این مسکو را برای استفاده سریع‌تر از «دکمه قرمز» تحت فشار قرار می‌دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۰۴:۰۰

غرب برای حذف چین و روسیه تلاش خودش را کرد و شکست خورد با حذف بایدن این جنگ تمام می‌شود ناتو به درک خواهد رفت و جهان آرام می‌گردد زلنسکی دلقک هم به آمریکا رفته در سیرک مشغول دلقک بازی خواهد شد.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۳:۲۴

ارتش کودتا کند و به روسیه بپیوندد جنگ تمام میشود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۰ ۰۱:۰۹

زلسنکی دلقک کل اوکراین را یکسره تباه کرد