• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121913282
  • خبرنگار : 71145

حمله حزب‌الله لبنان به مقر صهیونیست‌ها

حمله حزب‌الله لبنان به مقر صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان بامداد شنبه اعلام کرد که مقر نظامی البغدادی را با موشک برکان هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و در پشتیبانی از مقاومت قهرمان و شرافتمندانه آن مبارزان مقاومت ساعت ۳۰: ۶ دقیقه بامداد امروز مقر نظامی البغدادی را با موشک برکان هدف قرار دادند که مستقیما به هدف مورد نظر اصابت کرد.

خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اندکی پس از نیمه‌شب به حومه شهر ناقوره و کوه اللبونه در منطقه‌ جنگلی در جنوب لبنان حمله کردند که «به شعله‌ور شدن منطقه و سوختن درختانی مانند بلوط، کاج و زیتون منجر شد».

به گزارش این خبرگزاری، این اولین بار نیست که دشمن اسرائیلی جنگل کوه اللبونه را هدف قرار می‌دهد چرا که از ابتدای جنگ غزه تاکنون بیش از دو سوم آن در آتش سوخته‌است درحالیکه یکی از بزرگترین جنگل‌های جنوب محسوب می‌شود.

افزایش نگرانی‌ها از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان

در حالیکه منابع حزب‌الله لبنان روز جمعه شهادت سه تن از اعضای خود در درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی را تایید کردند، منابع خبری از آماده‌سازی طرح ارتش این رژیم برای عملیات زمینی در لبنان خبر می‌دهند.

میدل ایست نیوز به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، دستور داده است تا طرح‌هایی برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان آماده شود تا حزب الله از جنگ غزه درس بگیرد.

این کانال اضافه کرد هرتزی هالوی، پنرال چیکو تامر تهیه کننده طرح‌های عملیات زمینی در نوار غزه را مأمور برنامه‌ریزی یک عملیات زمینی جدید در لبنان کرده است.

در همین زمینه، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: رژیم صهیونیستی به کشورهای اروپایی اطلاع داده است ضرب الاجل ۱۵ مارس را برای دستیابی به توافق سیاسی با لبنان تعیین کرده است و در غیر این صورت آماده تشدید عملیات نظامی و یک جنگ تمام عیار خواهد بود.

این منبع به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: اظهار نظر مقامات تل‌آویو در مورد ضرب الاجل، نگرانی کشورهای غربی را افزایش داده است در حالیکه آنها بر این باورند باید تمام تلاش خود را برای حمایت از ادامه رایزنی‌ها و فعالیت‌های آمریکا و فرانسه برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ به کار گیرند تا تنش‌های مرزی حل و فصل و امنیت دراز مدت برقرار و بازگشت آوارگان در دو سوی مرزها تضمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha