• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402121913348
  • منبع : شهرداری تهران

پایان عملیات حفاری مکانیزه و اتمام احداث تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو در هفته جاری

پایان عملیات حفاری مکانیزه و اتمام احداث تونل توسعه جنوبی خط ۶ مترو در هفته جاری
عکس تزیینی است

عملیات حفاری مکانیزه مسیر ۱۰ کیلومتری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران و همچنین ساخت تونل این طرح مهم عمرانی، این هفته رسماً خاتمه خواهد یافت؛ به این ترتیب روند احداث ایستگاههای پروژه مذکور در محدوده شهرری، از این پس سرعت بیشتری خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو گفت: خط ۶ متروی تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهرری) ادامه دارد. اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاههای این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد می‌یابد.

وی در ادامه افزود: حفاری مکانیزه و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران، در دو مقطع انجام شد؛ مقطع نخست به طول۶۲۰۰ متر از محدوده دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش دوم به طول تقریبی ۳۳۰۰ متر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا شهرری است. مقطع اول دارای ۴ ایستگاه بوده و برای قسمت پایانی که به خط یک مترو و همچنین خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ختم می‌شود، یک ایستگاه تبادلی در نظر گرفته شده که نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی مسافر را شکل خواهد داد.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، عملاً از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. از مهمترین ویژگی‌های این طرح، احداث ایستگاه انتهایی آن است که در واقع فصل مشترک خطوط یک و ۶ شبکه متروی تهران با خط سراسری راه آهن کشوری به حساب می‌آید.

به این ترتیب به واسطه تکمیل پروژه مذکور، ایده اتصال شبکه ریلی درون شهری به خطوط برون شهری برای اولین بار تحقق یافته و کارکرد مفهومی خطوط مترو تهران، به تعاریف استاندارد و بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)، پیش‌بینی می‌شود با تأمین به موقع منابع مالی لازم، در سال ۱۴۰۳ بتوان شاهد راه‌اندازی برخی ایستگاههای این مسیر در محدوده شهرری بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha