• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402121913410
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار:

کمیته ویژه کسب و کار در اردبیل تشکیل می‌شود

کمیته ویژه کسب و کار در اردبیل تشکیل می‌شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل تاکید کرد: برای ساماندهی فضای کسب و کار و با هدف رونق سرمایه‌گذاری کمیته ویژه کسب و کار در این استان تشکیل می‌شود.

سید حامد عاملی، ۱۹ اسفند در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در استان برطرف می‌شود، افزود: برای افزایش بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید و اشتغال در استان موانع سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.

وی گفت: در کنار طرح‌های پیشران اقتصادی طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری هم مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل تاکید کرد: برای ساماندهی فضای کسب و کار و با هدف رونق سرمایه‌گذاری کمیته ویژه کسب و کار در این استان تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۰ قوانین مخل کسب و کار در استان شناسایی شده که با بررسی کارشناسی، نیمی از آنها برای بازنگری به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده است.

عاملی با بیان اینکه شرایط بخش تولید استان شرایط مناسبی است، افزود: با برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته قضایی بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری در استان قابل رسیدگی است.

استاندار اردبیل همچنین در خصوص راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در استان گفت: این سامانه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌کند و با راه‌اندازی کامل این سامانه امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تسهیل خواهد شد.

عاملی با اشاره به بارگذاری اطلاعات شهرک‌های صنعتی استان، معادن، و زنجیره‌های تولیدی استان در این سامانه گفت: مناطق نمونه گردشگری، دهکده‌های توریستی، هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره، مجموعه‌های تفریحی و بوم‌گردی، آب‌های گرم معدنی، شهرک‌های گلخانه‌ای، شهرک‌های دامداری، مراکز دانش بنیان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راه‌آهن و فرودگاه‌های استان در این سامانه به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه با این سامانه زمینه لازم برای تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، ادامه داد: برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باید بسترها و زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود و در کنار آن مشوق‌های لازم هم ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha